logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Stresujące różowe piłeczki
06.02.2010
Tematy: Kampanie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Stresujące różowe piłeczki



W damskich przebieralniach, toaletach oraz ladach sklepowych w całym Dubaju i Szardży pojawiły się w naczyniach różowe piłeczki typu "stress ball". To małe przedmioty o średnicy około 7 cm wykonane z miękkiego tworzywa. Można je dowolnie ściskać i ugniatać w dłoni, co służyć ma napinaniu mięśni oraz, jak sama nazwa wskazuje, walce z stresem. Nieco inaczej gadżet ten wykorzystała organizacja Friends of Cancer Patients (Przyjaciele Pacjentów Chorych na Raka) ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jej stress ball, od której można się jeszcze bardziej zestresować, zwłaszcza, jeżeli jest się kobietą. Ale to dobrze.

Piłeczki pojawiły się 4 lutego, z okazji Światowego Dnia Walki z Nowotworami. Widniało na nich logo organizacji FOSP oraz hasło kampanii: “If it doesn’t feel right, something could be wrong. Early detection can help you fight breast cancer.” ("Jeśli wyczuwasz coś dziwnego, może to być zły znak. Wczesne wykrycie może pomóc w walce z rakiem piersi"). W każdej piłeczce bowiem umieszczony został mały, lecz łatwy do wyczucia kamień. W bardzo wymowny, wręcz namacalny sposób miało to uświadomić kobiety o konieczności regularnego badania swoich piersi.

Kampanię wykonał na zlecenie Friends of Cancer Patients dubajski oddział międzynarodowej agencji JWT. Według przedstawicieli FOSP jej skutek był natychmiastowy. W ciągu niecałych dwóch tygodni, ponad 140 kobiet zadzwoniło do siedziby organizacji szukając dodatkowych informacji o raku piersi, oraz pytając o kliniki, gdzie wykonać może mammografię, badania USG oraz inne testy.

Kompleksowa wiedza o nowotworze piersi jest sprawą podstawowej wagi dla zmniejszenia umieralności kobiet na całym świecie. Znajomość przyczyn i następstw choroby znacznie zwiększa szansę zarówno jej uniknięcia jak i wyleczenia. Ponadto, poznanie czynników ryzyka oraz metod zapobiegania może pomóc kobietom zmienić styl życia tak, aby zredukować ryzyko zachorowania.

Pomimo postępów w diagnozowaniu i leczeniu choroby, liczba zachorowań oraz zgonów na raka piersi w krajach rozwiniętych ciągle rośnie – wyliczono, iż w krajach tych jedna na dwanaście kobiet ucierpi z powodu tego nowotworu, a jedna z dwudziestu umrze. FOSP na swojej stronie internetowej dodaje, że według ekspertów około 80% ogólnych zachorowań na nowotwory można by uniknąć poprzez zmiany w stylu życia oraz środowisku.
M.Musielak



Nazwa kampanii:
Stress Ball
Czas:
2010.2.4 - 2010.2.11
Nadawca:
Friend of Cancer Patients (FOSP) United Arab Emirates
Media:
Ambient
Wykonawca:
JWT (Dubai)
Adresaci:
Kobiety
Hasło kampani:
If it doesn’t feel right, something could be wrong. Early detection can help you fight breast cancer. (Jeśli wyczuwasz coś dziwnego, może to być zły znak. Wczesne wykrycie może pomóc w walce z rakiem piersi.)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek