logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Strefa Rodzica od Budimexu
11.12.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Strefa Rodzica od Budimexu



6 grudnia br. w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach odbył się finał IV edycji ogólnopolskiego projektu „Strefa Rodzica. Budimex Dzieciom”. Katowice to kolejne polskie miasto, po Lublinie, Białymstoku i Łodzi, w którym powstało miejsce, stworzone z myślą o rodzicach małych pacjentów przebywających w szpitalu. W otwarciu wzięła udział honorowa ambasadorka projektu, aktorka Agnieszka Grochowska.

Projekt, w całości finansowany przez firmę Budimex, polega na tworzeniu na oddziałach dziecięcych polskich szpitali specjalnych stref przyjaznych rodzicom małych pacjentów. Podczas realizacji projektu adaptowane są istniejące w poszczególnych placówkach pomieszczenia lub przestrzenie a nie tworzone nowe. W Strefie Rodzica można wypocząć, przygotować posiłek lub po prostu pobyć z chorym dzieckiem. W wymiarze edukacyjnym akcja promuje uczestnictwo rodziców w procesie hospitalizacji.

Do użytku małych pacjentów oraz ich rodziców zostało oddanych pięć różniących się od siebie kolorowych kącików zaaranżowanych w przestrzeni korytarzowej, wyposażonych w zabawki, gry oraz dziecięce mebelki. Miejsce dotychczasowej kuchni zajął pokój socjalny z aneksem kuchennym. Katowicka Strefa Rodzica została także wyposażona w 8 składanych łóżek, by w razie potrzeby opiekunowie mogli spędzić noc w pobliżu swojego dziecka.

Na zasadzie wolontariatu, do prac wykończeniowych, włączyli się pracownicy katowickiego rejonu firmy Budimex. Przy montażu i ustawianiu mebli, pracach dekoracyjnych oraz aranżacji wyposażenia, wspierała ich również ambasadorka projektu – Agnieszka Grochowska.

Po realizacji czterech edycji projektu, w Lublinie, Białymstoku, Łodzi i Katowicach, planowane są nowe strefy w kolejnych miastach Polski.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek