logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  11.01.2014

Street art z patyków, mąki i piasku



W Nowym Jorku od kilku miesięcy funkcjonuje ciekawa forma street art. Dwie niedawne absolwentki The School of Visual Arts zauważyły, że chociaż ludzie są zabiegani, to jednak jest coś takiego w „nowojorskim duchu”, co każe im się zatrzymywać na widok ciekawej wlepki w mieście, flash mobu czy grających muzyków.

Artystki wpadły na pomysł, aby dostarczyć mieszkańcom miasta więcej takich „momentów zatrzymania się” dzięki sztuce ulicznej, którą sami będę współtworzyć. Projekt „Mark This Town” („Oznacz To Miasto”)  proponuje nowojorczykom, aby podzielili się różnymi komunikatami z innymi mieszkańcami miasta, co miesiąc inspiruje do tego inny temat. Hasła można zgłaszać poprzez stronę internetową – wystarczy wypełnić krotki formularz i wpłacić jednego dolara na pokrycie kosztów materiałów.

Artystki losują jeden komunikat tygodniowo i umieszczają go w wybranym miejscu w Nowym Jorku. Nie zostawiają jednak trwałych śladów swojej działalności, gdyż szablon z hasłem wypełniają nie farbą, a materiałami ulegającymi biodegradacji np. mąką, fasolą lub po prostu zebranymi kamieniami, piaskiem czy patykami. Jak wynika z obserwacji inicjatorek akcji, unikatowe dzieła zostają zauważone przez przechodniów i mimo niedługiego czasu ekspozycji docierają do sporej ilości odbiorców. Zostają też uwiecznione na zdjęciach i zamieszczone w internetowej galerii. Oryginalny szablon i zdjęcie gotowego hasła trafia też na pamiątkę do osoby, która zgłosiła komunikat.

Joanna Ćwiertnia

 

Nazwa projektu: Mark this town

Autor: Minsun Mini Kim, Meghana Khandekar

Zasięg: Nowy Jork

Data: 04/2013-


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 07.07.2022

    „Wykluczeni” — ruszyła kampania społeczna wspierająca artystów zawodowych


  • 04.07.2022

    Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek