logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Strategia dla fundacji za praktykę w agencji
31.05.2011
Tematy: Wydarzenia

Strategia dla fundacji za praktykę w agencji



Strategia PR przygotowana dla programu Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży przez Wiolę Starczewską, studentkę z Lublina zwyciężyła w VIII edycji konkursu stażowego „PRaktykuj za granicą”.

W tegorocznej edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o staże walczyło 56 studentów z 13 różnych miast i 26 uniwersytetów w całej Polsce. Tradycyjne zadanie konkursowe polega na stworzeniu strategii komunikacji dla wybranej organizacji pozarządowej. W tym roku była to Fundacja Dzieci Niczyje, zajmująca się ochroną i pomocą dzieciom krzywdzonym.

– Ten konkurs ma ogromny sens – mówi Marta Skierkowska z Fundacji Dzieci Niczyje – Organizacja pozarządowa zazwyczaj nie może sobie pozwolić na profesjonalne wsparcie. Dzięki temu konkursowi otrzymujemy pakiet porad, dobrych pomysłów i analitycznej informacji zwrotnej. Co więcej, grono najlepszych ekspertów „na gorąco” skomentuje konkretne propozycje dla Fundacji. Nie byłoby to możliwe do uzyskania w żadnych innych okolicznościach. Chcemy jak najlepiej skorzystać z tego doświadczenia, niczego nie zmarnować.

Piotr Czarnowski, juror konkursu i prezes agencji First PR przyznał, że zadania byłyby trudne nawet dla profesjonalistów, ale ocenił edycję 2011 jako udaną i chwalił studentów za wysoki poziom przygotowanych strategii. Jak powiedział, „autorzy prac to często ludzie, którym nikt nie powiedział, że coś jest niemożliwe, więc oni to skutecznie robią”.

– Podczas pisania mojej strategii, każdy dzień zaczynałam od śledzenia najnowszych case study firm i kampanii społecznych w poszukiwaniu inspiracji – zdradza zwyciężczyni konkursu, Wiola Starczewska – a przed wystąpieniem w finale oglądałam filmy mistrzyni prezentacji – Nancy Duarte oraz pokazy nowych produktów Apple w wykonaniu Steve’a Jobsa.

W ostatnim etapie konkursu, studenci przedstawiali swoje strategie jury złożonemu ze specjalistów branży PR. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Marta Skierkowska z Fundacji Dzieci Niczyje. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Paweł Trochimiuk – Prezes ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.

Pierwsze miejsce zdobyła Wiola Starczewska z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która stworzyła strategię komunikacji dla programu FDN Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Otrzymała nagrodę pieniężną od IMM oraz miejsce na stażu w Londyńskim biurze Fleishman-Hillard. Na drugim miejscu znalazła się Karolina Suślik z krakowskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka strategii internetowej kampanii wspierającej działania statutowe FDN. Poleci na staż do Brukseli, do agencji Burson-Marsteller, a bilety lotnicze dla niej ufundowała agencja Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajął Bartłomiej Janusz, student Uniwersytetu Wrocławskiego, dzięki projektowi komunikowania działań FDN za pośrednictwem social media. Otrzymał zaproszenie na staż w Londynie, w agencji LEWIS PR.

„PRaktykuj za granicą” to konkurs stażowy organizowany od ośmiu lat przez Instytut Monitorowania Mediów. Celem konkursu jest umożliwienie studentom odbycia prestiżowego stażu w jednej z agencji PR, w oddziale poza granicami Polski. Jednocześnie wybrana organizacja pozarządowa otrzymuje możliwość wdrożenia strategii komunikacji, utworzonej na jej zapotrzebowanie, która powstała pod okiem znawców branży.

Więcej informacji o konkursie oraz zwycięskie projekty strategii komunikacji są dostępne na stronie: http://www.instytut.com.pl/praktykuj2011








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek