logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  25.09.2015

Stella McCartney i odpowiedzialna moda



Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza na pokaz pełnometrażowego dokumentu „The true cost” w reż. Andrew Morgana, pokazującego dystans pomiędzy światem mody i konsumentów a światem szwaczek. W filmie można zobaczyć osoby ze świata mody, jak Stella McCartney, Livia Firth and Vandana Shiva, szukających sposobu na radzenie sobie z wieloma problemami przemysłu. Zwiastun filmu można obejrzeć na YouTube.

Film będzie można obejrzeć w ramach obchodów Święta Odpowiedzialnego Kupowania 3 października o godz. 18:30 w Faktycznym Domu Kultury w Warszawie. Wstęp na pokaz filmu oraz pozostałe wydarzenia jest wolny.

Święto Odpowiedzialnego Kupowania będzie okazją do poznania najnowszych trendów z zakresu odpowiedzialnej konsumpcji w jej różnych wymiarach. Przez cały dzień będą odbywały się spotkania z ekspertami, pokazy filmów, wystawy tematyczne oraz minitargi mody odpowiedzialnej. Wystawcy, których produkty będzie można kupić: Wearso, Sister’s, NAP, Transparent Shopping Collective, Ola Bąkowska, Wisłaki, Plan Planeta, Slogan Ecostreetwear.

Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób powstają kupowane każdego dnia przez nich produkty, czy w ich produkcji przestrzega się praw człowieka, czy dba się o środowisko naturalne, jak na co dzień być świadomym i odpowiedzialnym konsumentem oraz jak sprawić by odpowiedzialnie kupowały również instytucje publiczne.

Skrócony program wydarzeń:

11:00 – 21:00 Minitargi mody odpowiedzialnej i ekologicznej

11:30 – 14.00 Debata: „Czy instytucje publiczne mogą kupować odpowiedzialnie? – zrównoważone zamówienia publiczne w kontekście łańcucha dostaw oraz na przykładzie produkcji butów„.

14.45 – 16.15 Warsztat „Skąd się wzięły moje buty?”. Na warsztaty można zapisać się tutaj

16.15 – 16.45 Pokaz krótkich filmów zaangażowanych.

17.00 – 18.30 Debata: „Made in Poland – co wiemy o szyciu w Polsce?” Dyskusja wokół raportu „Uszyte w Polsce” nt. godnej płacy w przemyśle odzieżowym.

Przed pokazem filmu odbędzie się debata dotycząca przemysłu odzieżowego w Polsce. Rozpocznie się od prezentacji raportu „Uszyte w Polsce”, przygotowanego przez organizatorów wydarzenia – Fundację Kupuj Odpowiedzialnie. Raport jest odpowiedzią na pytania od konsumentów oraz wzrost inicjatyw uznających produkcję w Polsce, jako sposób na załatwienie problemów pracy w przemyśle. Dyskusja po filmie ma odpowiedzieć na pytania, czy „Made in Poland” oznacza odpowiedzialnie, i jak wyglądają realia z perspektywy różnych grup – aktywistów, branży modowej, firm, mediów, konsumentów, pracownic.

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.ekonsument.pl oraz Facebooku.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek