logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Stella McCartney i odpowiedzialna moda
25.09.2015
Tematy: Wydarzenia

Stella McCartney i odpowiedzialna moda



Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza na pokaz pełnometrażowego dokumentu „The true cost” w reż. Andrew Morgana, pokazującego dystans pomiędzy światem mody i konsumentów a światem szwaczek. W filmie można zobaczyć osoby ze świata mody, jak Stella McCartney, Livia Firth and Vandana Shiva, szukających sposobu na radzenie sobie z wieloma problemami przemysłu. Zwiastun filmu można obejrzeć na YouTube.

Film będzie można obejrzeć w ramach obchodów Święta Odpowiedzialnego Kupowania 3 października o godz. 18:30 w Faktycznym Domu Kultury w Warszawie. Wstęp na pokaz filmu oraz pozostałe wydarzenia jest wolny.

Święto Odpowiedzialnego Kupowania będzie okazją do poznania najnowszych trendów z zakresu odpowiedzialnej konsumpcji w jej różnych wymiarach. Przez cały dzień będą odbywały się spotkania z ekspertami, pokazy filmów, wystawy tematyczne oraz minitargi mody odpowiedzialnej. Wystawcy, których produkty będzie można kupić: Wearso, Sister’s, NAP, Transparent Shopping Collective, Ola Bąkowska, Wisłaki, Plan Planeta, Slogan Ecostreetwear.

Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób powstają kupowane każdego dnia przez nich produkty, czy w ich produkcji przestrzega się praw człowieka, czy dba się o środowisko naturalne, jak na co dzień być świadomym i odpowiedzialnym konsumentem oraz jak sprawić by odpowiedzialnie kupowały również instytucje publiczne.

Skrócony program wydarzeń:

11:00 – 21:00 Minitargi mody odpowiedzialnej i ekologicznej

11:30 – 14.00 Debata: „Czy instytucje publiczne mogą kupować odpowiedzialnie? – zrównoważone zamówienia publiczne w kontekście łańcucha dostaw oraz na przykładzie produkcji butów„.

14.45 – 16.15 Warsztat „Skąd się wzięły moje buty?”. Na warsztaty można zapisać się tutaj

16.15 – 16.45 Pokaz krótkich filmów zaangażowanych.

17.00 – 18.30 Debata: „Made in Poland – co wiemy o szyciu w Polsce?” Dyskusja wokół raportu „Uszyte w Polsce” nt. godnej płacy w przemyśle odzieżowym.

Przed pokazem filmu odbędzie się debata dotycząca przemysłu odzieżowego w Polsce. Rozpocznie się od prezentacji raportu „Uszyte w Polsce”, przygotowanego przez organizatorów wydarzenia – Fundację Kupuj Odpowiedzialnie. Raport jest odpowiedzią na pytania od konsumentów oraz wzrost inicjatyw uznających produkcję w Polsce, jako sposób na załatwienie problemów pracy w przemyśle. Dyskusja po filmie ma odpowiedzieć na pytania, czy „Made in Poland” oznacza odpowiedzialnie, i jak wyglądają realia z perspektywy różnych grup – aktywistów, branży modowej, firm, mediów, konsumentów, pracownic.

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.ekonsument.pl oraz Facebooku.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek