logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Staszek bez serca i Renatka bez płuc
09.10.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Staszek bez serca i Renatka bez płuc



Para zombie pozbyła się części swoich organów – jako nieżyjący już ich nie potrzebują. Telewizja FOX i Dawca.pl zachęcają, by wziąć z nich przykład. 

Po raz drugi partnerzy organizują akcję pod hasłem "Zrób coś dobrego, zanim zostaniesz zombie", która ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie transplantologii oraz zachęcenie do podpisywania tzw. oświadczeń woli.

Hasło akcji nawiązuje do postaci występujących w serialu "The Walking Dead", opowiadającym o walce bohaterów o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa w świecie opanowanym przez zombie. Telewizja FOX, wspierana przez kampanię świadomego dawstwa Dawca.pl, zaprezentowała nową odsłonę strony www.zanimzostanezombie.pl, z której można pobrać oświadczenia woli. 

Podczas pierwszej edycji akcji #zanimzostanezombie zostało rozdanych ok. 5000 oświadczeń woli, czyli pisemnych deklaracji chęci oddania narządów oraz tkanek do przeszczepienia po śmierci.
W 2014 roku specjalną strefę #zanimzostanezombie na Dworcu Centralnym w Warszawie odwiedziło ponad 1000 osób. Na miejscu mogły one porozmawiać z ekspertami Dawca.pl zaangażowanymi
w projekt, poznać wyniki najnowszych badań ośrodka PBS dotyczących postrzegania tematyki transplantologii przez Polaków, a także otrzymać oświadczenia woli.

Od stycznia do sierpnia 2015 roku od zmarłych w całej Polsce przeszczepiono 952 organy. Na liście oczekujący jest nadal 1515 osób, a liczba ta rośnie, wydłużając tym samym czas oczekiwania na operację. Według zeszłorocznego badania zrealizowanego przez agencję badawczą PBS 89% ankietowanych było zdania, że poziom edukacji w temacie transplantologii jest w Polsce niski. Blisko 80% badanych wyraziło gotowość podpisania oświadczenia woli, a tym samym do oddania swoich organów w celach transplantacyjnych po śmierci. Zdecydowana większość (97%) ankietowanych była przekonana o słuszności przeszczepiania narządów od osób zmarłych w celu ratowania życia bądź zdrowia.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek