Środkowy palec dla raka
"Nienawidzę Cię!", "Jesteś ohydny", "Niszczysz rodziny!" – tak wściekle bohaterowie spotu kampanii Canadian Cancer Society dają upust swoim emocjom wobec raka. W filmie występuje osiem osób, które zetknęły się z nowotworami – chorowali oni sami bądź ich bliscy. Opowiadają o uczuciach związanych z leczeniem, pobytami w szpitalu, strachu przed rozłąką z rodziną i znajomymi oraz przed śmiercią. Deklarują gotowość do przeciwstawienia się rakowi.
W kolejnych filmach kampanii również pojawia się motyw walki – siedzący przy stole ludzie pokazują sobie nawzajem swoje blizny, chwaląc się zwycięstwem z chorobą; scena z pielęgniarką owijającą młodemu mężczyźnie ręce bandażem na wzór rękawic bokserskich kojarzy się z przygotowaniami do starcia na ringu.
Nadawcy kampanii informują i wzywają odbiorcy do aktywności: "Every 3 minutes another Canadian is faced with fighting cancer. Join the fight" (Co 3 minuty kolejny Kanadyjczyk staje do walki z rakiem. Przyłącz się do walki). Spotom telewizyjnym i radiowym towarzyszą też plakaty opatrzone hasłami mającymi sprawiać wrażenie skierowanych bezpośrednio do choroby, przykładowo: "Uważaj raku, znamy ludzi. Wielu ludzi" lub "Pamiętaj raku, jeśli zadzierasz z nimi, zadzierasz z nami".
Groźna choroba pokazywana jest jako wróg, którego można pokonać. Stowarzyszenie w swojej kampanii pokazuje jak można przyłączyć się do zwalczania go – poprzez wsparcie finansowe badań i akcji profilaktycznych, promowanie zdrowego stylu życia, wspieranie osób zmagających się z nowotworami.
Canadian Cancer Society to największa organizacja tego typu w Kanadzie. Prowadzi akcje edukacyjne i informacyjne, działa na rzecz zmniejszenia ryzyka zachorowań poprzez np. zakazy palenia w miejscach publicznych czy sprzedaży produktów zawierających potencjalnie rakotwórcze składniki.
A.Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski