logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.06.2010

Sprawiedliwy telefon



Patrząc na ilość sprzętów i usług reklamowanych jako energooszczędne, można dojść do wniosku, że idea odpowiedzialności społecznej firm zakorzeniła się na dobre również w branży IT. Kampania „Make IT fair” („Uczyń to sprawiedliwym”; gra słów: it- to, IT- akronim od Information Technology) ma zwrócić uwagę kupujących na inne aspekty dbania o środowisko przez producentów urządzeń elektronicznych – mianowicie na poszanowanie praw pracowniczych osób zatrudnionych przy ich wytwarzaniu.

Połowa telefonów komórkowych produkowanych jest w Chinach. Pracownicy tamtejszych fabryk pracują często po 12-14 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu. Złoża minerałów niezbędnych do produkcji sprzętu elektronicznego, jak tantal, kobalt, złoto czy platyna, znajdują się w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Przy ich wydobywaniu pracuje około 20 milionów ludzi, w tym około 1,5 miliona dzieci. Praca ta jest często bardzo niebezpieczna ze względu na stan techniczny kopalni i kontakt z toksycznymi substancjami. Niskie stawki i brak świadczeń socjalnych są normą, a związki zawodowe praktycznie nie funkcjonują.

Celem kampanii, prowadzonej pod hasłem „I want a fair and green phone” ("Chcę sprawiedliwego i ekologicznego telefonu"), jest nakłonienie młodych użytkowników telefonów komórkowych i innych elektronicznych gadżetów do zajęcia stanowiska w kwestii warunków ich wytwarzania. Ze strony www akcji można wysłać elektroniczną pocztówkę do swojego operatora i domagać się wprowadzenia do sprzedaży aparatu wyprodukowanego bez szkody dla środowiska i ludzi. W treści listu poruszany jest również problem oferowania innych korzyści z odnawiania umowy poza nowym telefonem oraz prawidłowego recyklingu starego sprzętu. Utylizacja nieużywanych telefonów również ma miejsce w krajach rozwijających się – warunki pracy na takich wysypiskach również pozostawiają wiele do życzenia.

Akcja „I want a fair and green phone” to najnowsza inicjatywa organizacji pozarządowych zrzeszonych pod hasłem „Make IT fair”. Działania koordynuje holenderska organizacja SOMO (Centrum Badań nad Międzynarodowymi Korporacjami). Na stronie dostępne są również raporty i ulotki informacyjne z poprzednich lat, a także piosenka "makeITfair rap", napisana i wykonana przez rapera El D.

W Polsce kampanię koordynuje Koalicja KARAT.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek