logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  10.08.2011

Sprawdzian DNA Łodzi i Torunia



W Łodzi i w Toruniu rozpoczyna się kolejna odsłona programu „DNA Miasta” realizowanego przez „Res Publikę Nową”. Realizacja projektu zaplanowana jest do 30.06.2012 r. Jego efektem ma być wypracowanie regulacji dotyczących sposobu zarządzania polityką kulturalną miasta.

Projekt „DNA Miasta” jest odpowiedzią na toczącą się dyskusję dotyczącą konieczności wprowadzenia do polityki kulturalnej Torunia i Łodzi mechanizmów umożliwiających włączenie lokalnych twórców, animatorów kultury oraz mieszkańców w podejmowanie decyzji. Program ma pomóc w wypracowaniu społecznego rozwiązania umożliwiającego partycypację w tworzeniu polityki kulturalnej miasta.

W projekcie istotne jest włączenie do niego mieszkańców, którzy dotychczas byli niezaangażowani i niezainteresowani się kulturą. Właśnie dlatego realizacja projektu zaplanowana jest w taki sposób, aby w kolejnych etapach jego realizacji obejmował on swoim działaniem coraz większą grupę uczestników. W celu dotarcia do osób najmniej zainteresowanych kulturą planowane jest wykorzystanie niekonwencjonalnych metod, w tym m.in. poprzez wydarzenia organizowane w przestrzeni miejskiej.

Projekt będzie wykorzystywał autorską metodę „DNA Miasta”. Jego realizacja zaplanowana jest na pięć etapów: diagnozy sytuacji pokazującej istniejące w mieście problemy; debaty „DNA Miasta”, podczas której wypracowana zostanie wstępna lista propozycji rozwiązań oraz stworzenia grup roboczych, które opracują szczegóły zaproponowanych wcześniej propozycji i rozwiązań. Czwartym krokiem „DNA Miasta” ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnie niezainteresowanych kulturą mieszkańców na toczącą się debatę i uzyskanie ich opinii na temat wydarzeń kulturalnych oraz dostępu do kultury w ich miejscu zamieszkania.

Finalnym etapem projektu będzie organizacja debaty podsumowującej opartej na metodzie „DNA Miasta” z udziałem mieszkańców, NGO, osób zaangażowanych w tworzenie miejskiej kultury oraz władz miasta. Podczas debaty wybrane zostaną osoby, które mogłyby stworzyć grupę monitorującą realizację proponowanych zmian.

„DNA Miasta” to program realizowany od 2009 roku przez Fundację im. H. Krzeczkowskiego „Res Publica Nowa”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 20.07.2022

    Gdzie są te dzieci? TU jestem


  • 18.07.2022

    „Nasi bohaterowie” – nowa akcja Maxi Zoo Polska


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek