By w pełni odebrać przekaz reklamy, trzeba zamknąć oczy i przez chwilę stać się tylko słuchaczem. Te niecałe 3 minuty bez wizji mogą wiele uświadomić.
Kanwą dla kampanii stała się historia szkockiej biegaczki paraolimpijskiej, Libby Clegg. Oglądający spot zostają poproszeni o użycie słuchawek i zamknięcie oczu. Ścieżka dźwiękowa reklamy oparta jest o autentyczne wydarzenia z życia Libby – zarówno te przykre czy dramatyczne, jak i te budujące. Paradoksalnie ten pomysłowy i nieszablonowo wykorzystujący współczesną technologię spot, bazując na jednym tylko zmyśle odbiorcy – słuchu, pobudza jego wyobraźnię, a przez to wrażliwość. Spot ma nie tylko dać ułamek wyobrażenia jak to jest być niewidomym, ale również uświadomić rzecz, która powinna być oczywista – że ludzie niepełnosprawni również posiadają ambicje, mają cele i potrafią je osiągać, mimo że napotykają na swojej drodze niezrównanie więcej przeszkód, również, a może przede wszystkim, ze strony niedoceniających ich ludzi.
Kampania została zrealizowana dla brytyjskiej organizacji Guide Dogs, która prowadzi szeroko zakrojoną działalność na rzecz ludzi niewidomych lub z ograniczonym widzeniem- od bezpośredniej pomocy po edukacyjne kampanie właśnie. W końcówce spotu widać zdjęcie Libby z jej psem przewodnikiem Hattie, któremu – jak sama podkreśla – bardzo wiele zawdzięcza w swej drodze do sukcesu.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu