„Społeczny miód”, czyli produkt, który powstał dzięki akcji „Kup ul dla Zambii”, może niedługo trafić do polskich sklepów. Kulczyk Foundation, która razem z organizacją COMACO tworzy polsko-zambijskie przedsiębiorstwo społeczne, rozpoczyna starania o dopuszczenie do sprzedaży i poszukuje sieci sklepów, która będzie chciała go dystrybuować. Wszystkich chętnych do pomocy, wsparcia, dystrybucji miodu, prosi o kontakt na mail: zambia@kulczykfoundation.org.pl.
Community Markets for Conservation (COMACO) to organizacja, która pomogła w Zambii 100 tysiącom ludzi stać się farmerami. Osoby żyjące z kłusownictwa otrzymują od działaczy ule, dzięki czemu mogą zacząć zarabiać na życie w legalny sposób i jednocześnie przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego – nie zabijają zwierząt, a pomagają żyć bardzo pożytecznym pszczołom. Przedsiębiorstwo społeczne polega na tym, że zysk inwestowany jest we wzmocnienie pozytywnego efektu społecznego. Wiele jest na świecie przedsięwzięć, w który owoce ciężkiej pracy tysięcy ludzi przynoszą zysk komu innemu. Tu jest inaczej. Każde opakowanie miodu, które ktoś kupi w Polsce to pieniądze dla przedsiębiorstwa społecznego w Zambii. Przekazane mu w 100 procentach – tłumaczą organizatorzy.
W dalszym ciągu można ufundować ul w Zambii za 75 zł. Jako podziękowanie darczyńca otrzyma Certyfikat Inwestora Społecznego. Będzie widniało na nim nazwisko inwestora i podpis Dale’a Lewisa – założyciela organizacji CommunityMarkets for Conservation (COMACO) w Zambii oraz Dominiki Kulczyk. Więcej informacji znajduje się tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach