Sprawdzanie statusów na Facebooku, wpisów na Twitterze czy zdjęć na Instagramie jest dla niektórych niemal tak oczywiste jak oddychanie. Nie tak oczywiste jak dbanie o własne zdrowie.
Dlatego też Breast Cancer Foundation, zajmująca się pomocą i wspieraniem kobiet zmagających się z rakiem piersi w miesiącu poświęconemu świadomości tej choroby, czyli październiku, postanowiła to zmienić.
Przy współpracy z agencją DDB Singapore stworzono kreację składającą się z trzech plakatów. Każdy z nich nawiązuje do ikonki jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych: Facebooka, Twittera i Instagrama. Ikonki tych portali zostały pomysłowo przerobione, tak, że w pierwszej chwili nie dostrzega się zmian. Mianowicie polegają one na tym, że charakterystyczna litera „F” przy ikonie Facebooka utworzona jest z ręki, która wraz z niebieskim tłem przypomina rękę i pierś. Podobnie jeśli chodzi o ikonę Twittera – ptak został zastąpiony ręką badającą biust. Analogicznych zmian dokonano w logo Instagramu.
Agencja stworzyła trzy bardzo proste w formie plakaty. Każdy z nich jest opatrzony napisem mówiącym o tym, że niesprawdzenie statusów na portalach społecznościowych nie boli – w przeciwieństwie do raka piersi. Z tego powodu właśnie kobiety powinny częściej badać biust.
Na plakatach zawarto również prośbę o korzystanie z tych stworzonych ikon i udostępnianie ich na swoich profilach.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”
-
03.01.2025
Cicha noc