logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Społeczna odpowiedzialność grafiki
05.12.2012
Tematy: Wydarzenia

Społeczna odpowiedzialność grafiki



Instytut Kultury Miejskiej zaprasza na panel dyskusyjny pt. „Społeczna odpowiedzialność projektowania graficznego” przed wernisażem wystawy „Plakaty” Anity Wasik, który rozpocznie się o godzinie 18:00 10 grudnia (poniedziałek) w siedzibie IKM przy ul. Długi Targ 39/40 w Gdańsku. Wstęp jest wolny.

W dyskusji udział wezmą dr hab. Jacek Staniszewski, artysta grafik z Akademii Sztuk Pięknych oraz prof. Tomasz Szkudlarek i dr Monika Bokiniec z Uniwerystetu Gdańskiego. Dyskusję poprowadzi Marta Abramowicz, psycholożka, organizatorka kampanii społecznych z zakresu praw człowieka. Około godziny 20:00 rozpocznie się wernisaż wystawy Anity Wasik.

Tomasz Szkudlarek jest profesorem zwyczajnym Uniwersytetu Gdańskiego (Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych). Do października 2012 r. kierował Zakładem Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych oraz Studiami Doktoranckimi w zakresie Pedagogiki i Nauk o Polityce na WNS. Współpracuje z Międzywydziałowymi Studiami Doktoranckimi na Akademii Sztuk Piękny, prowadził wykłady w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Aktualne badania prof. Szkudlarka dotyczą współczesnej filozofii edukacji i polityki, głównie w odniesieniu do problemów tożsamości.

Dr hab. Jacek Staniszewski jest artystą plastykiem, absolwentem Wydziału grafiki użytkowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Obecnie mając stopień doktora habilitowanego prowadzi swoją pracownię na tym samej wydziale macierzystej uczelni. Miał kilkadziesiąt wystaw indywidualnych, wziął udział w kilkudziesięciu ekspozycjach zbiorowych. W latach 1986/2011 wykonał przeszło 400 plakatów do wystaw, spektakli teatralnych i koncertów. Zaprojektował szatę graficzną płyt zespołów takich jak: Ścianka, Mordy, Bielizna, Apteka, Kury, Łoskot, Olo Walicki, Tymon & The Transistors. W 1998 roku na 100 bilboardach w Warszawie prezentowane były trzy autorskie projekty Jacka Staniszewskiego z cyklu: „Wild Life Is Us – Dzikie Życie to My”.

Dr Monika Bokiniec to absolwentka filozofii i socjologii, pracuje w Instytucie Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego. Współredaguje czasopismo poświęcone kulturze audiowizualnej „Panoptikum” oraz międzynarodowe czasopismo estetyczne „Estetika: The Central European Journal of Aesthetisc”. Zajmuje się filozofią i socjologią sztuki, kultury popularnej, nowych mediów, a także teorią i praktyką feministyczną oraz społecznymi aspektami humoru.

Marta Abramowicz jest członkinią Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, ekspertka od zagadnień związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji i równością kobiet i mężczyzn, trenerka i psycholożka. Kierowała ogólnopolską organizacją pozarządową Kampanią Przeciw Homofobii, obecnie jest prezeską fundacji Dla Odmiany.

Dr Anita Wasik to grafik i wykładowczyni, doktor sztuk plastycznych. Jest asystentką w 3. Pracowni Grafiki Projektowej w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Zajmuje się grafiką projektową, w szczególności plakatem społecznym, grafiką wydawniczą i identyfikacją wizualną. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury. Jest członkinią Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) i Pomorskiego Stowarzyszenia Projektantów PoCoTo. Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów na plakat, zdobyła min.: Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego na 21. Międzynarodowych Biennale Plakatu w Warszawie, Muzeum Plakatu w Wilanowie, (Warszawa 2008), III nagrodę w międzynarodowym konkursie na plakat Positive Posters (Melbourne, Australia, 2011). Jej prace można zobaczyć m.in. na www.anitawasik.blogspot.com.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek