logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.03.2011

Społeczna kawiarnio-księgarnia



W lutym została otwarta pierwsza z sieci planowanych kawiarnio – księgarni „Spółdzielnia” w Lublinie. Miejsce to ma szanse wyróżnić się na rynku z racji swojego społecznego charakteru – prowadzone jest przez spółdzielnię socjalną którą tworzą osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, a cały dochód redystrybuowany jest na cele statutowe organizacji.

„Spółdzielnia” jest współtworzona przez swoich klientów, którzy mogą np.: przynieść elementy dekoracji, zaproponować potrawę do menu czy też program kulturalny (kawiarnia udostępnia bezpłatnie lokal dla organizacji pozarządowych i ruchów studenckich realizujących założenia celów milenijnych). Ma wyróżniać się będzie jasnym celem społecznym – „promocja Celów Milenijnych ogłoszonych przez ONZ w 2000 roku”, takich jak walka z ubóstwem i wykluczeniem społecznym czy edukacja ekologiczna.

10 lutego rozstrzygnięto konkurs na logo „Spół­dziel­ni” – wygrał projekt Tobia­sza Cecho­wi­cza z Kato­wic. Człon­ko­wie jury uznali, że wyko­nane przez niego logo naj­le­piej obra­zuje zało­że­nia jakie przy­świe­cały two­rze­niu kawiarni.

Sama formuła kawiarni stanowi istotę tych celów – osoby w niej pracujące pochodzą z osiedla bloków socjalnych w Lublinie, a zadaniem prowadzonej przez nie spółdzielni socjalnej jest m.in. tworzenie miejsc pracy dla kolejnych osób.

– Myśląc o kawiarni widzimy zaangażowanego społecznika, który od początku do końca w spójny sposób buduje swój wizerunek w oparciu o chęć walki o lepszy świat. Dlatego, nie tracąc z oczu elementu ekonomicznego, „Spółdzielnia”, chce być otwarta na wszystkich chętnych, chce budować z nimi więzi, pomagać się rozwijać i nie pozostawać obojętnym. Jednocześnie ucieka od moralizatorstwa, a jej mottem jest ” nie tylko mówić o problemach społecznych czy fair tradzie, ale robić je – mówi Anna Szadkowska – Ciężka, koordynatorka Regionalnego Centrum Ekonomii Społecznej w Lublinie prowadzonego przez Agendę ONZ ds. Rozwoju, współtwórcę partnerstwa w ramach którego powstała kawiarnia.

Do końca roku ma powstać w sumie 5 kawiarni, wszystkie pod tą sama marką „Spółdzielnia”. Każda, poza ogólnymi wspólnymi założeniami, ma być otwarta na społeczność lokalną, lokalne potrzeby i lokalnych dostawców. Od kwietnia dostępna będzie możliwość podpisania umowy franczyzowej w formule franczyzy społecznej na markę „Spółdzielnia”, do której szczególnie zachęcane będą podmioty ekonomii społecznej (w tym organizacje pozarządowe) szukające możliwości zarobienia na realizacje swoich celów statutowych.

Twórcami „Spółdzielni” są: Miejski Ośrodek Pomocy rodzinie, Spółdzielnia Socjalna Cztery Pory Roku oraz UNDP (Agenda ONZ ds. Rozwoju).

Strona kawiarni: www.spoldzielniacafe.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek