logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Spokój na ulicy
06.04.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Spokój na ulicy

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Dariusz Michalczewski jest przykładem "tygrysiej" drapieżności i waleczności na ringu, ale na drodze popiera spokój i opanowanie, czemu daje wyraz w kampanii "Ulica to nie ring" fundacji "Chcę Żyć Godnie", która chce zmienić negatywne nastawienie do motocyklistów oraz zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą jednośladów i jazdy nimi.

Organizatorzy kampanii dostrzegają problem, jakim jest powszechny – ich zdaniem – negatywny odbiór i opinia nt. motocyklistów. Niektóre kampanie społeczne dotyczące bezpieczeństwa drogowego motocyklistów używały w swych przekazach negatywnie kojarzonych określeń, takich jak ’szaleńcy na dwóch kołach’, 'dawcy organów’, 'warzywa’. Efektem tego był ich negatywny odbiór społeczny, a także narastanie podziału pomiędzy użytkownikami dróg.

Badania kampanii społecznych wykorzystujących bodźce negatywne wskazują, że mogą one mieć skutek przeciwny do zamierzonego. Przytaczanym przez organizatorów przykładem jest kampania "Idzie wiosna będą warzywa", która, jak informują, przyczyniła się do wzrostu wzajemnej niechęci między motocyklistami i kierowcami samochodów.

Celem tej kampanii jest więc poprawa wizerunku tej grupy użytkowników dróg. Akcja ma też spowodować zminimalizowanie podziałów między uczestnikami ruchu poruszającymi się jedno- i dwuśladami. Docelowo organizatorzy zakładają, że dzięki kampanii możliwe będzie ograniczenie liczby rannych i zabitych w wypadkach drogowych, a także zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

Do udziału w reklamach zaproszono osoby znane i szanowane, zarówno wśród motocyklistów, jak i w społeczeństwie. Kampanię wspierają m.in.: Tomasz Gollob, Raptowny, Dariusz "Tiger" Michalczewski, Maciej Wisławski oraz Piotr "Piotruś" Zalewski.

Kampania "Ulica to nie ring" jest prowadzona z pomocą spotów telewizyjnych, na bilbordach, w prasie, radiu oraz w internecie. Oprócz tego planowane są także festyny, pokazy, a także finalny koncert.

Strona kampanii: www.ulicatoniering.pl
M. Czerepak



Nazwa kampanii:
Ulica to nie ring
Czas:
2010.4.1 - 2010.9.30
Nadawca:
Fundacja "Chcę Żyć Godnie"
Media:
Telewizja, internet, radio, billboardy, prasa, eventy
Wykonawca:
Art4art
Adresaci:
Użytkownicy dróg, opinia publiczna
Hasło kampani:
Zachowuj rozwagę. To nie jest wyścig. Ulica to nie ring





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 30.04.2025Polska

    Polacy spędzą majówkę w domu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek