Sos w samoobronie
Karnawał w Rio de Janeiro to jedno z największych wydarzeń masowych na świecie. Podczas najliczniejszej edycji tej imprezy – w 2014 roku – na ulicach Rio świętowało pięć milionów osób, z czego prawie milion stanowili turyści. Niestety, nie dla wszystkich jest to beztroska i bezpieczna impreza. Szacuje się, że aż 48% kobiet, biorących udział w karnawale, doświadczyło nękania, agresji albo molestowania. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że gaz pieprzowy jest w Brazylii nielegalny, w efekcie czego stosunkowo tanie i łatwe w obsłudze narzędzie do samoobrony stało się dla większości obywateli niedostępne albo nieosiągalne ze względów finansowych.
Papo sobre Autoestima, brazylijski portal internetowy kierowany do kobiet, zainicjował kampanię, dzięki której w takie właśnie narzędzie – czyli tanie i proste w obsłudze – można przekształcić dostępny w niemal wszystkich sklepach ostry, zawierający kapsaicynę sos chilli. Wystarczyło jedynie skonstruować uniwersalną pompkę, łatwą do zainstalowania na praktycznie każdej butelce. Szczegółowy zapis projektu można obejrzeć na filmie poniżej:
Co ciekawe, stosunkowo niskobudżetowa inicjatywa (na PR projektu nie wydano żadnych pieniędzy) okazała się wyjątkowo skuteczna – podczas ubiegłorocznego karnawału w Rio zanotowano spadek przemocy wobec kobiet aż o 38% (względem lat poprzednich). Kampania Self Defense Sauce została ponadto nagrodzona złotem w konkursie Clio Health 2023.
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie