Tłumy w miejscach publicznych, przez które niejeden z łatwością straciłby orientację, są problemem każdego gęsto zaludnionego obszaru. Na pierwszy rzut oka trzy utrzymane w jednolitej konwencji wizualnej reklamy mogą sprawiać wrażenie, jakby to właśnie przeludnienie miało być ich tematem. Jednak jest to promocja działań argentyńskiej organizacji non-profit Chicos Perdidos de Argentina (Zaginione Dzieci z Argentyny).
Materiały wykorzystane w kampanii pozbawione są jakichkolwiek haseł reklamowych, w oszczędny sposób informując o istnieniu Pierwszej na świecie aplikacji do odnajdywania zaginionych dzieci (The first app to help find missing children) o nazwie Bandera Blanca (Biała Flaga). Nazwa programu pochodzi od symbolu wykorzystywanego na plażach Argentyny w przypadku zaginięcia dziecka. Pośrodku każdej z grafik umieszczony został także pasek wyszukiwarki internetowej.
Aplikacja Bandera Blanca pozwala na dostęp do zdjęć dzieci, które są obecnie poszukiwane oraz umożliwia natychmiastowe przesłanie informacji w przypadku ich rozpoznania z najdalszego nawet zakątka świata. Dzięki tej technologii o zaginięciu dziecka można powiadomić swoich znajomych z serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Ci z kolei mogą przekazać informację dalej, co sprawia, że odnalezienie zaginionych dzieci może stać się o wiele szybsze i skuteczniejsze. Program przygotowała firma TISA tworząca oprogramowanie dla urządzeń przenośnych (iPhony, iPady itp.).
Jak wynika z danych statystycznych, w samej Argentynie ginie średnio troje dzieci dziennie. W roku 2000 udało się odnaleźć ponad 7000 zagubionych.
Kampanię przygotowała agencja El Almacén z Buenos Aires.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie