logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  12.11.2010

Smutny los spotu i piersi



Naga kobieta w rozchylonym szlafroku w miejscu piersi ma okienka filmu i tylko strzałki „play” zakrywają sutki. Taki widok ukazuje się oczom każdego, kto zachęcony plakatami i spotami kinowymi wejdzie na stronę kanadyjskiego festiwalu Breast Fest. Estetyka strony przywodzi na myśl Moulin Rouge. Jest czerwono, lśni satyną, a logo Breast Fest przypomina kabaretowy neon.

Pierwszy film to bajkowy minimusical. Mimo że trwa zaledwie trzy i pół minuty, świetnie wyczerpuje cechy gatunku – jest „dobra wróżka” brafitterka, śpiewy w tle, odpowiednia dawka humoru i zagubiona bohaterka po usunięciu piersi, która odzyskuje wiarę w swoją kobiecość. Gdy kliknie się w drugą pierś-okienko filmowe, nie jest już tak różowo. Widać jedynie krótki napis We’re sorry, the video you’re trying to watch has been removed oraz bliznę po mastektomii. Radosny nastrój pryska jak bańka mydlana.

Kampania promuje 3. edycję Festiwalu Filmowego Breast Fest, który odbył się w dniach 19-21 listopada w Royal Ontario Museum. (Pierwsza edycja reklamowana była również w interesujący sposób.) Pokazom siedmiu filmów z Japonii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, Singapuru, USA i Kanady, powiązanych tematycznie z rakiem piersi, towarzyszyły warsztaty, wykłady oraz panele dyskusyjne. Wydarzenia odbywające się co roku w czasie festiwalu mają na celu budować społeczną świadomość i poszerzać wiedzę dotyczącą problemu.

Breast Fest to inicjatywa Rethink Breast Cancer, działającej od 2001 roku organizacji wspierającej młode (poniżej 40 roku życia) kobiety dotknięte rakiem piersi. Statutowym celem organizacji jest zmiana sposobu myślenia i działania na rzecz profilaktyki nowotworu piersi – odejście od kampanii opartych na strachu i statystykach śmiertelności, wykorzenienie społecznego przekonania, że to problem kobiet po menopauzie oraz stworzenie ruchu wsparcia dla młodych, aktywnych kobiet dotkniętych tym problemem.

Według statystyk, rak piersi jest najczęstszym nowotworem występującym u kobiet w krajach rozwiniętych i rozwijających się. Jak podaje Canadian Cancer Society, każdego tygodnia średnio 445 kanadyjskich kobiet słyszy diagnozę: rak sutka. W przypadku tej choroby bardzo istotną rolę odgrywa profilaktyka, ponieważ u młodych kobiet wykrycie nowotworu we wczesnym stadium zwiększa szanse przeżycia nawet do 90%.
J. Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 08.09.2023

    Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce


  • 01.09.2023

    Nie daj się znokautować


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek