logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  12.11.2010

Smutny los spotu i piersi



Naga kobieta w rozchylonym szlafroku w miejscu piersi ma okienka filmu i tylko strzałki „play” zakrywają sutki. Taki widok ukazuje się oczom każdego, kto zachęcony plakatami i spotami kinowymi wejdzie na stronę kanadyjskiego festiwalu Breast Fest. Estetyka strony przywodzi na myśl Moulin Rouge. Jest czerwono, lśni satyną, a logo Breast Fest przypomina kabaretowy neon.

Pierwszy film to bajkowy minimusical. Mimo że trwa zaledwie trzy i pół minuty, świetnie wyczerpuje cechy gatunku – jest „dobra wróżka” brafitterka, śpiewy w tle, odpowiednia dawka humoru i zagubiona bohaterka po usunięciu piersi, która odzyskuje wiarę w swoją kobiecość. Gdy kliknie się w drugą pierś-okienko filmowe, nie jest już tak różowo. Widać jedynie krótki napis We’re sorry, the video you’re trying to watch has been removed oraz bliznę po mastektomii. Radosny nastrój pryska jak bańka mydlana.

Kampania promuje 3. edycję Festiwalu Filmowego Breast Fest, który odbył się w dniach 19-21 listopada w Royal Ontario Museum. (Pierwsza edycja reklamowana była również w interesujący sposób.) Pokazom siedmiu filmów z Japonii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, Singapuru, USA i Kanady, powiązanych tematycznie z rakiem piersi, towarzyszyły warsztaty, wykłady oraz panele dyskusyjne. Wydarzenia odbywające się co roku w czasie festiwalu mają na celu budować społeczną świadomość i poszerzać wiedzę dotyczącą problemu.

Breast Fest to inicjatywa Rethink Breast Cancer, działającej od 2001 roku organizacji wspierającej młode (poniżej 40 roku życia) kobiety dotknięte rakiem piersi. Statutowym celem organizacji jest zmiana sposobu myślenia i działania na rzecz profilaktyki nowotworu piersi – odejście od kampanii opartych na strachu i statystykach śmiertelności, wykorzenienie społecznego przekonania, że to problem kobiet po menopauzie oraz stworzenie ruchu wsparcia dla młodych, aktywnych kobiet dotkniętych tym problemem.

Według statystyk, rak piersi jest najczęstszym nowotworem występującym u kobiet w krajach rozwiniętych i rozwijających się. Jak podaje Canadian Cancer Society, każdego tygodnia średnio 445 kanadyjskich kobiet słyszy diagnozę: rak sutka. W przypadku tej choroby bardzo istotną rolę odgrywa profilaktyka, ponieważ u młodych kobiet wykrycie nowotworu we wczesnym stadium zwiększa szanse przeżycia nawet do 90%.
J. Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek