Francuska kampania z kwietnia br. posłużyła się motywem orgii seksualnej by przypomnieć o groźbie zakażenia HIV. Sidaction jest organizacją, której działalność koncentruje się wokół trzech głównych osi: badania dotyczące AIDS, prewencja i współpraca międzynarodowa. W 2008 roku organizacja zwróciła szczególną uwagę na problem dyskryminacji osób chorych na AIDS, których we Francji żyje około 130 tysięcy.
W marcu organizacja wyemitowała kampanię, mającą na celu zebranie środków finansowych, które wsparłyby działalność organizacji w ramach badań i prewencji. Powstała więc kampania telewizyjno-radiowa, która uwrażliwiała społeczeństwo na kwestie możliwości zarażenia AIDS, edukowała oraz apelowała o wsparcie finansowe. W akcję włączyło się 11 kanałów telewizyjnych i 5 stacji radiowych.
Film reklamowy przedstawia pary uprawiające seks, których przybywa w kolejnych ujęciach, aż w końcu widać jedną, wielką zmieszaną masę ciał. Obraz ten przerwany jest ujęciem sinego spadającego w przestrzeń ciała. Ciało ląduje na stosie innych martwych ciał – okazuje się, że w szerszej perspektywie jest to klepsydra: na górze kopulujące pary, z których co jakiś czas kolejne spadają w dół.
Na końcu pojawia się komunikat „Dans le monde, une personne meurt du sida toutes les 10 secondes. Protégez-vous.” (Co 10 sekund na świecie z powodu AIDS umiera jedna osoba. Zabezpiecz się.). Logo organizacji Sidaction podpisane jest claimem „Ensemble contre le SIDA” (Razem przeciw AIDS).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu