logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Śmiercionośne zebry w sielankowej scenerii
27.12.2010
Tematy: Kreacje / printy

Śmiercionośne zebry w sielankowej scenerii



Asfaltowe drogi są poprzecinane na całej długości przejściami dla pieszych. Wzdłuż nich ciągną się zwarte szeregi domów mieszkalnych. Sielankowy krajobraz dopełnia spokojne hasło „Drive carefully through residential lanes” („Prowadź ostrożnie na obszarach zabudowanych”).

Trzy kreacje zostały przygotowane przez agencję DDB Mudra Group z Bombaju na zlecenie policji stanu Madhya Pradesh. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi kierowców na ich współodpowiedzialność za bezpieczeństwo pieszych oraz na fakt, że na terenach zamieszkanych należy zachować szczególną czujność, na całej ich długości.

Według statystyk Międzynarodowej Federacji Drogowej ponad 1,2 miliona ludzi corocznie ginie w wypadkach drogowych. 10% z nich przypada na Indie, co plasuje ten kraj na niechlubnej pozycji światowego lidera. Ponadto, jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, piesi i rowerzyści stanowią 17% wszystkich ofiar wypadków w skali całego kraju, a w miastach i na obszarach zabudowanych ten odsetek ma tendencję rosnącą. Wysoki wskaźnik kolizji drogowych w Indiach jest skutkiem kombinacji różnych czynników: nagminnego łamania i lekceważenia przepisów kodeksu drogowego przez kierowców, prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, złego zarządzania ruchem drogowym oraz braku efektywności w egzekwowaniu prawa przez indyjską policję.

Warto zwrócić uwagę na zdjęcia wyludnionych miejscowości, które zupełnie nie przypominają indyjskich zatłoczonych ulic. Ilustracja do kampanii oderwana jest więc od realiów tego kraju. Ponadto wydaje się, że komunikat skierowany do kierowców, którzy notorycznie nie stosują się do zasad ruchu drogowego, powinien być nieco bardziej stanowczy aby uświadomił im społeczną wagę problemu, który zbiera w Indiach najkrwawsze na świecie żniwo.
D. Wilk








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek