Czy ludzie zastanawiają się nad tym, co trafia na ich talerz? Według tej kampanii – powinni, bo jak w prawie karmy – "co rzucisz za siebie, znajdziesz przed sobą", tak i tu, twórcy próbują uświadomić mieszkańcom całego globu, że wszystko co wyrzucimy do morza, prędzej czy później, trafi na nasz talerz. Hasło kampanii brzmi : "What goes around comes around. Keep the sea clean" ("Co krąży wokół, w końcu wraca. Utrzymuj morze w czystości") i nawołuje do odbiorców o dbanie o czystość mórz.
Minimalistyczny plakat przedstawia podane na białym talerzu sushi. Nie trzeba jednak długo się przyglądać, żeby zauważyć, że coś jest z nim nie tak. Zamiast używanego powszechnie glonu nori do owijania sushi, użyto kawałków siatek nylonowych, które zalegają w oceanie. Przekaz jest prosty – im więcej odpadów wrzucanych jest do oceanu, tym więcej do później trafia do ludzi. Niekoniecznie w takiej postaci jak na plakacie, ale jednak wraca, ponieważ śmieci stają się częścią środowiska, w którym żyją zwierzęta i rośliny. Te ostatnie trafiają później na talerze,
Twórcy kampanii postawili na minimalizm i przejrzystość przekazu, dzięki czemu do odbiorcy dociera prosty, ale ważny przekaz, apelując o utrzymywanie czystości środowiska, w tym przypadku wód oceanów i mórz.
Emirates Environmental Group jest pozarządową organizacją założoną w 1991 roku w Dubaju działającą na rzecz ochrony środowiska.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu