logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Śmieci nadchodzą pocztą
15.03.2011
Tematy: Kampanie, Brazylia, Ekologia i środowisko

Śmieci nadchodzą pocztą

Your browser does not support the video tag.


10 tysięcy Brazylijczyków otrzymało pocztą zużyte opakowania, puste butelki i tym podobne odpadki. W ten zaskakujący sposób, brazylijski oddział Surfrider Foundatiom postanowiła sprzeciwić się zaśmiecaniu plaż i oceanów w swoim kraju.

Akcję pod nazwą "Return" („Powrót”)  przeprowadzono w bardzo prosty sposób. Zebrane na plażach odpadki zostały wysłane w paczkach na adresy osób znalezionych na listach mailingowych organizacji NGO oraz sklepów dla surferów. Następnie sfilmowano reakcje adresatów tej nietypowej przesyłki – przede wszystkim zaskoczenie i rozbawienie, ale też poczucie winy.

Akcja wymyślona przez agencję Script miała na celu uświadomienie ludziom tego, że sposób w jaki traktują naturę, bezpośrednio wpływa na ich codzienne życie. Happening ilustruje hasło: "The rubbish that is thrown into the ocean eventually returns. To everybody." („Śmieci, które wrzucasz do oceanu w końcu wrócą. Do każdego.”).

Problem zaśmiecania brazylijskich wód i plaż jest poważny. Według doniesień organizatora akcji, tylko zeszłego lata, tylko na plażach Rio de Janeiro, pozostawiono prawie 10 ton śmieci.
A.Pisarek



Nazwa kampanii:
Return
Czas:
2011.3.10 - 2011.3.17
Nadawca:
Surfrider Brazil
Media:
Ambient
Wykonawca:
Script
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby korzystający z plaży
Hasło kampani:
The rubbish that is thrown into the ocean eventually returns. To everybody. (Śmieci, które wrzucasz do ocenu w końcu wrócą. Do każdego.)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek