Mały akumulator zainstalowany w brazylijskich restauracjach nie służy wyłącznie do udzielania użytkownikom pomocy technicznej, ale do promocji ważnych postaw i zachowań.
Urządzenie do wzajemnego ładowania baterii pomiędzy smartfonami ma prostą konstrukcję – wystarczy podłączyć z jednej strony w pełni naładowany telefon i podzielić się energią z drugim, który wymaga ładowania. Relacja pomiędzy potrzebującym a dzielącym się symbolizuje w tym przypadku związek między dawcą i biorcą krwi. Wykorzystanie gadżetu o nazwie "Cable Donor" do transferu energii pomiędzy smartfonami, zachęca odbiorców brazylijskiej kampanii do regularnego oddawania krwi.
Każdy użytkownik korzystając z urządzenia może jednocześnie odczytać umieszczony na nim dokładny adres najbliższego banku krwi, do którego może się udać, by zostać dawcą. Dzielenie się energią, analogicznie jak dzielenie się krwią – proste i efektowne rozwiązanie zostało wykorzystane w ramach projektu Clube SangueBom, który służy sieciom brazylijskich szpitali, przyczyniając się do zwiększenia liczby zarejestrowanych dawców. Kampania przygotowana została przez agencję Leo Burnett.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski
-
28.02.2023
Marcin Oleksy z piłkarskim Oscarem za najpiękniejszą bramkę 2022 roku
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
23.02.2023
22 lutego — Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
-
17.02.2023
Jak mówić o depresji? Zapraszamy na dyskusję z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją
-
16.02.2023
Tłusty czwartek na zdrowo? Konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe wypieki