Mały akumulator zainstalowany w brazylijskich restauracjach nie służy wyłącznie do udzielania użytkownikom pomocy technicznej, ale do promocji ważnych postaw i zachowań.
Urządzenie do wzajemnego ładowania baterii pomiędzy smartfonami ma prostą konstrukcję – wystarczy podłączyć z jednej strony w pełni naładowany telefon i podzielić się energią z drugim, który wymaga ładowania. Relacja pomiędzy potrzebującym a dzielącym się symbolizuje w tym przypadku związek między dawcą i biorcą krwi. Wykorzystanie gadżetu o nazwie "Cable Donor" do transferu energii pomiędzy smartfonami, zachęca odbiorców brazylijskiej kampanii do regularnego oddawania krwi.
Każdy użytkownik korzystając z urządzenia może jednocześnie odczytać umieszczony na nim dokładny adres najbliższego banku krwi, do którego może się udać, by zostać dawcą. Dzielenie się energią, analogicznie jak dzielenie się krwią – proste i efektowne rozwiązanie zostało wykorzystane w ramach projektu Clube SangueBom, który służy sieciom brazylijskich szpitali, przyczyniając się do zwiększenia liczby zarejestrowanych dawców. Kampania przygotowana została przez agencję Leo Burnett.
Katarzyna Płaza
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?