Lizak, lody i inne pyszne smakołyki nie dla wszystkich są beztroską chwilą przyjemności. Kreacje do kampanii Dr Reddy’s Laboratories (DRL), indyjskiej firmy farmaceutycznej, wykonane przez agencję Greenroom Advertising z Bombaju, sugerują co może się stać, jeśli cukrzycy nie będą wystrzegać się cukrów prostych.
Kampania „Don’t treat Diabetes to your kidneys/eyes/heart” („Nie częstuj cukrzycy swoimi oczami/nerkami/sercem”) zrealizowana została w marcu bieżącego roku i ma na celu uzmysłowienie diabetykom i innym, że cukrzyca jest bardzo poważną chorobą, a zaniedbanie w jej leczeniu i diecie może skończyć się np. niewydolnością nerek, utratą wzroku lub chorobą serca.
Reklamy zostały opatrzone informacjami, które podkreślają wagę chorób: „About 10 to 40 percent of patients with Type 2 Diabetes will eventually suffer from kidney failure” („Od około 10 do 40% pacjentów ze zdiagnozowaną cukrzycą typu 2 będzie ostatecznie cierpieć na niewydolność nerek”); „Diabetic Retinopathy is the leading cause of blindness in the working population of the world” („Retinopatia diabetyczna jest główną przyczyną ślepoty wśród pracującej populacji świata”) oraz „People with Diabetes are 2 to 4 times likely to get heart diseases than people without Diabetes” („Osoby z cukrzycą są od 2 do 4 razy bardziej podatne na choroby serca niż osoby bez cukrzycy”). Przy każdym z wymienionych haseł jest również apel do diabetyków o regularne wizyty u lekarza.
S. Frydrysiak
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona