logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Słuchaj i uważaj
16.01.2008
Tematy: Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Słuchaj i uważaj



Odseparowani od świata zewnętrznego przez słuchawki na uszach piesi stają się coraz częściej sprawcami wypadków. Kampania z Australii.
Odtwarzacze MP3 stały się równie powszechne jak telefony komórkowe i są tymi przedmiotami, które obok komórek mamy przy sobie najczęściej. Co za tym idzie, równie często z nich korzystamy – na ulicy może być to jednak niebezpieczne. Statystyki różnych krajów pokazują, iż piesi odseparowani od zewnętrznego świata za sprawą swoich playlist, stają się w wyniku swojej nieuwagi bardzo często sprawcami oraz ofiarami wypadków drogowych.

Liczba potrącanych przez kierowców stała się na tyle znaczna, że np. senator stanu Nowy York Carl Kruger domagał się (07.02.2007) wprowadzenia zakazu korzystania z odtwarzaczy mp3, telefonów komórkowych oraz aparatów BlackBarry w czasie przechodzenia przez jezdnię, pod karą mandatu w wysokości 100$.

Policja Nowej Południowej Walii z Australii poszła jednak zupełnie inną drogą, niż droga zakazów. Przy współpracy z sieciową agencją DDB Sydney przygotowała prasową kampanię społeczną Watch for cars when wearing headphones. W kreacji wykorzystano powszechnie rozpoznawaną biel słuchawek popularnego iPoda, by nawiązać do zwyczaju obrysowywania konturu ciał ofiar wypadków. Kampania została skierowana przede wszystkim do młodzieży.

Kampania została nagrodzona srebrną statuetką Clio 2008 w kategorii "Plakat".
opr. mateoosz



Nazwa kampanii:
Watch for cars when wearing headphones
Czas:
2008.1.10 - 2008.1.31
Nadawca:
Departament Ruchu Drogowego Policji Nowej Południowej Walii
Media:
Prasa
Wykonawca:
DDB Sydney
Adresaci:
Młodzi ludzie
Hasło kampani:
Watch for cars when wearing headphones





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek