– Gdyby na początku zapewnił, że mnie zabije, pewno bym sie z nim nie związała. Ale wiecie jak jest… byłam młoda i naiwna. Zresztą było nam razem tak przyjemnie… – mówi młoda dziewczyna trzymając w dłoni papierosa.
– …Niektórzy mówili, że to toksyczny związek, ale to przecież moje życie, prawda?! Żałuję tylko, że kiedy ja odejdę, on będzie z kimś innym. Nazywam się Marta. Dziś jest ostatni dzień mojego życia – spot pt. "Nie wiąż się z papierosem" jest historią młodej kobiety, która wzięła ślub z papierosem.
38% uczniów szkół ponadgimnazjalnych deklaruje, że pali papierosy. Ten zgubny nałóg stanowi główny czynnik ryzyka zachorowania na raka płuca, dlatego też celem kampanii jest zniechęcenie młodych osób do sięgania po papierosy. Kampania „Nie wiąż się z papierosem” jest wynikiem kilkumiesięcznych działań młodzieży prowadzonych w ramach Programu „Mam Haka na Raka”. Autorami pomysłu na kampanię są uczennice z I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica z Lublina – Kinga Witkowska, Julia Jaglewicz, Aleksandra Bodys, Karolina Tybulczuk i Agnieszka Konarzewska. W nagrodę zwyciężczynie „Mam Haka na Raka” wyjadą na obóz językowy za granicę. Kampanię zrealizowała Fabryka Komunikacji Społecznej.
– Naszym celem było stworzenie takiej kampanii, która zniechęciłaby każdą z nas do rozpoczynania palenia. Musiałyśmy także wczuć się w rolę osoby palącej i pomyśleć, co mogłoby ją przekonać do zrezygnowania z nałogu. Każda dziewczyna marzy o ślubie w białej sukni, jednak żadna z nas nie chciałaby umierać z powodu palenia. Dlatego też, cieszymy się, że dzięki emisji kampanii w ogólnopolskich mediach będziemy mogły przyczynić się do zmiany zachowania naszych rówieśniczek – mówią laureatki programu.
– Dużym atutem zwycięskiej kampanii jest to, że stworzyła ją młodzież dla swoich rówieśników. Tym samym przekaz spotu jest bardziej autentyczny i ma większe szanse na realne oddziaływanie na postawy młodych ludzi. Warto podkreślić, że kampania jest emitowana bezpłatnie przez największe stacje telewizyjne, co znacząco wpływa na jej zasięg i gwarantuje szersze dotarcie.” – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.
Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii. Partnerem strategicznym jest firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline.
Spoty radiowe można usłyszeć m.in. w Radiu Olsztyn i Radiu Lublin. Od sierpnia na kanałach TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Polonia oraz w TV4 i Superstacji będzie można zobaczyć spot telewizyjny, reklama ukaże się również w Gazecie Wyborczej i Metrze. Emisja „Nie wiąż się z papierosem” potrwa do końca roku.
Strona kampanii, autorstwa Media Group: www.niezpapierosem.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO