logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Słowo do łamania języka
07.06.2012
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Edukacja

Słowo do łamania języka

Your browser does not support the video tag.


Ten spot to sama radość i słodycz. Mali uczniowie z Kambodży próbują powiedzieć słowo „supercalifragilisticexpialidocious”, które pochodzi z książki o Mary Poppins Pameli L. Travers i które na język polski mozna przetłumaczyć jako „superkalifradalistodekspialitycznie”. Mary Poppins określiła tym wyrażeniem jakość, której żadne inne słowa nie są w stanie wyrazić.

Niezwykły wyraz idealnie nadaje się do zabawy w łamanie języka i popisów werbalnych. Dlatego Mathieu Cuvelier i Lucy Crook właśnie tego słowa postanowili nauczyć swoich podopiecznych w Kambodży, by potem sfilmować efekty swojej pracy. Cuvelier i Crook są wolontariuszami, którzy uczą dzieci języka angielskiego.

Uroczy spot ma promować About Asia Schools – organizację wspierającą wiejskie szkoły i dzieci w Kambodży. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi odbiorców na to, że nawet najbardziej bystre dzieci potrzebują pieniędzy na naukę, i zachęcenie ich do wsparcia finansowego. Dla przykładu: jeden szkolny mundurek kosztuje 5 dolarów, 10 dolarów to dla dziecka przybory szkolne na rok, zaś 35 dolarów kosztuje rower, na którym dziecko może dostać się do szkoły.

Kampania rozpowszechniana jest viralowo. „If you like it, it would be great if you could help us share it so we can reach as many people as possible” (Jeśli film Ci się podoba, byłoby super gdybyś pomógł nam rozpowszechnić go, by dotarł do tak wielu osób, jak to tylko możliwe) – przekonują twórcy. Organizacja potrzebuje zarówno dotacji, jak i nowych wolontariuszy. Osoby zainteresowane nauczaniem języka angielskiego w Azji znajdą potrzebne informacje na stronie aboutasiaschools.org.
Anna Pieczykolan



Nazwa kampanii:
Try to Say Supercalifragilisticexpialidocious
Czas:
2012.5.29
Nadawca:
ABOUTAsia Schools
Media:
Internet
Wykonawca:
The Viral Factory
Adresaci:
Potencjalni wolontariusze, ofiarodawcy





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek