Ten spot to sama radość i słodycz. Mali uczniowie z Kambodży próbują powiedzieć słowo „supercalifragilisticexpialidocious”, które pochodzi z książki o Mary Poppins Pameli L. Travers i które na język polski mozna przetłumaczyć jako „superkalifradalistodekspialitycznie”. Mary Poppins określiła tym wyrażeniem jakość, której żadne inne słowa nie są w stanie wyrazić.
Niezwykły wyraz idealnie nadaje się do zabawy w łamanie języka i popisów werbalnych. Dlatego Mathieu Cuvelier i Lucy Crook właśnie tego słowa postanowili nauczyć swoich podopiecznych w Kambodży, by potem sfilmować efekty swojej pracy. Cuvelier i Crook są wolontariuszami, którzy uczą dzieci języka angielskiego.
Uroczy spot ma promować About Asia Schools – organizację wspierającą wiejskie szkoły i dzieci w Kambodży. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi odbiorców na to, że nawet najbardziej bystre dzieci potrzebują pieniędzy na naukę, i zachęcenie ich do wsparcia finansowego. Dla przykładu: jeden szkolny mundurek kosztuje 5 dolarów, 10 dolarów to dla dziecka przybory szkolne na rok, zaś 35 dolarów kosztuje rower, na którym dziecko może dostać się do szkoły.
Kampania rozpowszechniana jest viralowo. „If you like it, it would be great if you could help us share it so we can reach as many people as possible” (Jeśli film Ci się podoba, byłoby super gdybyś pomógł nam rozpowszechnić go, by dotarł do tak wielu osób, jak to tylko możliwe) – przekonują twórcy. Organizacja potrzebuje zarówno dotacji, jak i nowych wolontariuszy. Osoby zainteresowane nauczaniem języka angielskiego w Azji znajdą potrzebne informacje na stronie aboutasiaschools.org.
Anna Pieczykolan
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
The Mandala Boob