Ten spot to sama radość i słodycz. Mali uczniowie z Kambodży próbują powiedzieć słowo „supercalifragilisticexpialidocious”, które pochodzi z książki o Mary Poppins Pameli L. Travers i które na język polski mozna przetłumaczyć jako „superkalifradalistodekspialitycznie”. Mary Poppins określiła tym wyrażeniem jakość, której żadne inne słowa nie są w stanie wyrazić.
Niezwykły wyraz idealnie nadaje się do zabawy w łamanie języka i popisów werbalnych. Dlatego Mathieu Cuvelier i Lucy Crook właśnie tego słowa postanowili nauczyć swoich podopiecznych w Kambodży, by potem sfilmować efekty swojej pracy. Cuvelier i Crook są wolontariuszami, którzy uczą dzieci języka angielskiego.
Uroczy spot ma promować About Asia Schools – organizację wspierającą wiejskie szkoły i dzieci w Kambodży. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi odbiorców na to, że nawet najbardziej bystre dzieci potrzebują pieniędzy na naukę, i zachęcenie ich do wsparcia finansowego. Dla przykładu: jeden szkolny mundurek kosztuje 5 dolarów, 10 dolarów to dla dziecka przybory szkolne na rok, zaś 35 dolarów kosztuje rower, na którym dziecko może dostać się do szkoły.
Kampania rozpowszechniana jest viralowo. „If you like it, it would be great if you could help us share it so we can reach as many people as possible” (Jeśli film Ci się podoba, byłoby super gdybyś pomógł nam rozpowszechnić go, by dotarł do tak wielu osób, jak to tylko możliwe) – przekonują twórcy. Organizacja potrzebuje zarówno dotacji, jak i nowych wolontariuszy. Osoby zainteresowane nauczaniem języka angielskiego w Azji znajdą potrzebne informacje na stronie aboutasiaschools.org.
Anna Pieczykolan
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem