W Krakowie trwa kampania informacyjna popularyzująca ideę dialogu społecznego. Władze miasta chcą w ten sposób zachęcić krakowian do aktywnego włączenia się w konsultacje społeczne.
W pierwszym etapie kampanii zainaugurowanym w grudniu 2009 r. na nośnikach outdoorowych umieszczono plakaty zachęcające do angażowania się w proces dialogu społecznego. Wraz z początkiem roku ruszyła kontynuacja kampanii m.in. poprzez reklamę na portalach internetowych i w prasie.
Funkcję platformy komunikacyjnej Urzędu Miasta Krakowa pełni stworzony przez samorząd serwis www.dialogspoleczny.krakow.pl, który pozwala na udział w internetowych konsultacjach społecznych w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji oraz projektów miejskich. Zamieszczane są tu informacje dotyczące tego, co aktualnie jest konsultowane w mieście, a także jakie są wyniki zakończonych konsultacji społecznych. Poprzez forum, sondę czy formularz kontaktowy wszyscy zainteresowani mogą wyrazić swoją opinię.
– Zależy nam na włączaniu krakowian w proces podejmowania najważniejszych decyzji dotyczących ich samych. Właśnie po to, by zbliżyć urząd i mieszkańców uruchomiliśmy serwis Dialog Społeczny. Przed podjęciem ważnej decyzji chcemy rozmawiać i wspólnie wypracowywać najlepsze dla wszystkich rozwiązania. Dialog społeczny to rozwiązanie na miarę XXI wieku. Zamiast protestować, wznosić mury podziałów, lepiej porozmawiać i w partnerskiej dyskusji zbudować solidny fundament dla najlepszych dla krakowian rozwiązań – powiedziała Monika Piątkowska, dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta.
Kraków posiada wyspecjalizowaną jednostkę zajmującą się koordynacją działań konsultacyjnych wspierających nowe inwestycje i projekty miejskie – Referat ds. Komunikacji Społecznej, działający w ramach Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025