Dzisiaj rozpoczęła się kampania „Hospicjum to też Życie” ze słoniami w roli głównej. Co roku do tej akcji organizowanej przez Fundację Hospicyjną włącza się kilkadziesiąt hospicjów. W tym roku głównym celem akcji jest zachęcenie społeczeństwa do wspierania osieroconych dzieci, których rodzice byli pacjentami hospicjów.
Sytuacja dzieci, których najbliżsi byli pacjentami hospicjów, jest podwójnie trudna. Często traumie związanej ze stratą bliskiej osoby towarzyszy pogorszenie sytuacji materialnej rodziny. Odczuwalny jest także brak bliskiej osoby, która mogłaby dziecku pomóc przejść przez okres żałoby. Najbliższe otoczenie dziecka, również przeżywające stratę, nie zawsze potrafi bądź nie ma siły, by rozmawiać o tym, co się stało. W ośrodkach paliatywno-hospicyjnych brakuje psychologów dziecięcych, pedagodzy szkolni i nauczyciele nie zawsze wiedzą jak rozmawiać z takim dzieckiem. Z drugiej strony hospicja pomagają rodzinom swoich zmarłych pacjentów. Pozyskują dla nich pomoc socjalną, dzieci wysyłają na wycieczki i kolonie oraz organizują dla nich różne imprezy, dzięki którym pokazują dzieciom, że w trudnym okresie swojego życia nie są same i mogą liczyć na bezinteresowną pomoc innych ludzi. Aby ułatwić im niesienie tej pomocy, Fundacja Hospicyjna utworzyła Funduszu Dzieci Osieroconych, z którego finansuje stypendia, obozy i pomoc socjalną dla osieroconych dzieci, którymi opiekują się lokalne hospicja.
Głównym celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu istnienia problemu osierocenia dzieci przez umierających w hospicjach.
W trakcie trwania kampanii spoty reklamowe będą emitowane w kinie, w telewizji oraz w radiu. Reklamom głosu użyczyła Joanna Jabłczyńska. Kampanię wspierają kreacje graficzne nawiązujące do logo Funduszu Dzieci Osieroconych.
Strona kampanii: www.funduszdzieci.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów