Słomka z dysfunkcją
W marcu portugalskie Ministerstwo Zdrowia prowadziło kampanię, której przekaz znajdował się na plastikowych słomkach. Bodźcem do prowadzenia jej były dane wskazujące, że jedną z głównych przyczyn śmierci w Portugalii są choroby wieńcowe. W kraju, w którym żyje prawie 10 milionów ludzi, co roku umiera na choroby związane z krążeniem prawie 37 tysięcy osób. Podwyższony wskaźnik cholesterol w organizmie człowieka jest przyczyną wielu chorób krążenia.
O tym, jak niebezpieczny jest cholesterol informowały słomki do picia napojów, na których Ministerstwo przestrzegało: "Wysoki cholesterol we krwi zrobi to samo z twoimi tętnicami. Uważaj na to, co jesz". Cicha akcja promująca zdrowie, która została przeprowadzona w kilku najpopularniejszych fast-foodach w całym kraju, miała za zadanie na przykładzie słomki zaprezentować klientom, jak cholesterol działa na tętnice. Klienci nie mogli jej swobodnie używać, ponieważ, w odróżnieniu od klasycznej słomki – miała zatkany wylot. Ta dysfunkcja narzędzia, poza tym, że kazała użytkownikowi bacznie słomce się przyjrzeć i przeczytać komunikat, to uświadamiała co dzieje się z możliwościami przepływu krwi i tlenu, gdy żyły są zablokowane.
A. Kropelnicka
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie