logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Słomka z dysfunkcją
06.03.2009
Tematy: Kampanie, Portugalia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Słomka z dysfunkcją



W marcu portugalskie Ministerstwo Zdrowia prowadziło kampanię, której przekaz znajdował się na plastikowych słomkach. Bodźcem do prowadzenia jej były dane wskazujące, że jedną z głównych przyczyn śmierci w Portugalii są choroby wieńcowe. W kraju, w którym żyje prawie 10 milionów ludzi, co roku umiera na choroby związane z krążeniem prawie 37 tysięcy osób. Podwyższony wskaźnik cholesterol w organizmie człowieka jest przyczyną wielu chorób krążenia.

O tym, jak niebezpieczny jest cholesterol informowały słomki do picia napojów, na których Ministerstwo przestrzegało: "Wysoki cholesterol we krwi zrobi to samo z twoimi tętnicami. Uważaj na to, co jesz". Cicha akcja promująca zdrowie, która została przeprowadzona w kilku najpopularniejszych fast-foodach w całym kraju, miała za zadanie na przykładzie słomki zaprezentować klientom, jak cholesterol działa na tętnice. Klienci nie mogli jej swobodnie używać, ponieważ, w odróżnieniu od klasycznej słomki – miała zatkany wylot. Ta dysfunkcja narzędzia, poza tym, że kazała użytkownikowi bacznie słomce się przyjrzeć i przeczytać komunikat, to uświadamiała co dzieje się z możliwościami przepływu krwi i tlenu, gdy żyły są zablokowane.
A. Kropelnicka



Nazwa kampanii:
Clogged straw
Czas:
2009.3.1 - 2009.3.15
Nadawca:
Ministerstwo Zdrowia
Media:
Ambient
Wykonawca:
Fischer Agency
Adresaci:
społeczeństwo portugalskie, głównie klienci fast foodów
Hasło kampani:
High blood cholesterol will do the same to your arteries. Watch what you eat.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek