Zabrzmi jak opis kiczu, ale to wyobrażenie raju: dryfująca wśród obłoków babeczka, wesoła karuzela i grający na pianinie królik to atrakcje, jakie czekają w niebie człowieka skazanego na śmierć. Surrealistyczna, utrzymana w pastelowych kolorach wizja podniebnych rozkoszy stanowiła motyw przewodni kampanii „Heaven“ realizowanej w Argentynie przez tamtejszy oddział Amnesty International.
Według szacunków AI, w 2010 roku karę śmierci wykonywano w 23 krajach. Liczba objętych wyrokiem wynosiła co najmniej 17 tys. Ilość osób straconych nie jest jednak dokładnie znana, ponieważ niektóre kraje, m.in. Korea Północna i Chiny, ukrywają informacje o wykonanych wyrokach śmierci.
Kampania „Heaven“ w przewrotny sposób zachęca do opowiedzenia się przeciwko karze śmierci. Hasło „Death may not be the worst punishment. Demand death penalty’s abolishment.“ („Śmierć nie jest najgorszą karą. Zaprotestuj przeciwko karze śmierci“) przypomina, że istnieją inne metody wymierzania sprawiedliwości, a kara śmierci wcale nie jest najskuteczniejszą z nich. Niektórzy przestępcy traktują ją wręcz jako wybawienie, nie mając poczucia bycia karanym.
Amnesty International to najpotężniejsza międzynarodowa organizacja mająca na celu walkę o przestrzeganie praw człowieka na całym świecie. Autorem kampanii jest agencja Young & Rubicam, projekt nieba przygotował ilustrator Matias Aguilu.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food