logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Skargi na ateistyczną kampanię
13.01.2009
Tematy: Wydarzenia

Skargi na ateistyczną kampanię



Już ponad 115 skarg otrzymała organizacja Advertising Standards Authority (ASA) na ateistyczne reklamy kampanii „Atheist Bus” (dokładny opis akcji można przeczytać tu) umieszczone na 800 autobusach jeżdżących po Wielkiej Brytanii oraz w metrze.

Kampania jest akcją bloggerki Ariane Sherine, która na stronie internetowej dziennika The Guardian’s opublikowała swoją negatywną opinię na temat kampanii kampanii, przypominającej, że po śmierci każdy ateista pozbawiony zostanie szansy odkupienia swojej duszy i będzie wiecznie cierpiał poddany licznym torturom w piekle. Sherine zasugerowała w swoim artykule, że jeśli każdy z czytelników popierających jej ideę wpłaciłby po 5 funtów to wspólnie byliby w stanie przygotować własną alternatywną kampanię. Założoną ilość pieniędzy zebrano w niespełna 10 godzin, a w ciągu 5 kolejnych dni zebrana suma przekroczyła już 100.000 funtów. I tak doszło do realizacji kampanii.

Kontrowersje wzbudza hasło „There’s probably no God. Now stop worrying and enjoy your life” (Boga prawdopodobnie nie ma. Więc przestań się martwić i ciesz się życiem). Osoby, które składają skargi argumentują, że reklamy obrażają chrześcijan oraz wyznawców innych religii.

Organizacja ASA nie podjęła decyzji o wszczęciu dochodzenia w tej sprawie.
Reklamy znajdują się nośnikach fimy CBS Outdoor.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek