Już ponad 115 skarg otrzymała organizacja Advertising Standards Authority (ASA) na ateistyczne reklamy kampanii „Atheist Bus” (dokładny opis akcji można przeczytać tu) umieszczone na 800 autobusach jeżdżących po Wielkiej Brytanii oraz w metrze.
Kampania jest akcją bloggerki Ariane Sherine, która na stronie internetowej dziennika The Guardian’s opublikowała swoją negatywną opinię na temat kampanii kampanii, przypominającej, że po śmierci każdy ateista pozbawiony zostanie szansy odkupienia swojej duszy i będzie wiecznie cierpiał poddany licznym torturom w piekle. Sherine zasugerowała w swoim artykule, że jeśli każdy z czytelników popierających jej ideę wpłaciłby po 5 funtów to wspólnie byliby w stanie przygotować własną alternatywną kampanię. Założoną ilość pieniędzy zebrano w niespełna 10 godzin, a w ciągu 5 kolejnych dni zebrana suma przekroczyła już 100.000 funtów. I tak doszło do realizacji kampanii.
Kontrowersje wzbudza hasło „There’s probably no God. Now stop worrying and enjoy your life” (Boga prawdopodobnie nie ma. Więc przestań się martwić i ciesz się życiem). Osoby, które składają skargi argumentują, że reklamy obrażają chrześcijan oraz wyznawców innych religii.
Organizacja ASA nie podjęła decyzji o wszczęciu dochodzenia w tej sprawie.
Reklamy znajdują się nośnikach fimy CBS Outdoor.
zobacz także
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
19.06.2025Wydarzenia
Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!