Oceany produkują ponad 50% tlenu, który warunkuje życie na ziemi. Są niezbędne, niezastąpione i bezcenne. Mimo to każdego roku ludzie coraz bardziej je zanieczyszczają. Międzynarodowa organizacja Surfrider Foundation, działająca lokalnie i globalnie na rzecz morskich ekosystemów, proponuje zerową tolerancję dla zaśmiecania oceanów.
Na zlecenie fundacji, w lipcu br. agencja Young & Rubicam przeprowadziła kampanię pod nazwą "Fossil" ("Skamieniałość"). Reklama przedstawia paleontologiczny wycinek skamieniałości z dna oceanu, na którym oprócz skorupiaków, muszli i szkieletu ryby, zachowała się również plastikowa torba foliowa oraz przypomnienie: „When we pollute the sea, we pollute for a long time. Help us to keep the ocean clean.” ( „Kiedy zanieczyszczamy morze, zanieczyszczamy je na długi czas. Pomóż nam zachować czystość oceanów”).
Pomysłowa kampania uświadamia długofalowe skutki degradacji środowiska mórz i oceanów. Wpisuje się w szereg akcji, które mają doprowadzić do prawnego uregulowania zjawiska śmieci oceanicznych. Zdaniem Fundacji jest to jedno z najbardziej widocznych, ale zapomnianych ekologicznych zagrożeń.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?