Oburzające? Niedopuszczalne? Skandaliczne? Takie reakcje są całkowicie naturalne na widok śmieci pozostawionych w pięknym naturalnym otoczeniu. W środę 4 marca w Paryżu ruszyła prohigieniczna kampania społeczna, w której mieszkańcy stolicy mody mobilizowani są do utrzymywania miasta w czystości.
Śmiecenie, zanieczyszczanie powietrza i wody mają silny negatywny wpływ na środowisko i zagrażają człowiekowi. Merostwo Paryża prowadzi więc działania na rzecz polepszenia stanu czystości paryskich ulic, jednak wszelkie wysiłki nie przyniosą rezultatu, jeśli w plan działania nie zaangażują się wszyscy obywatele. Nadawcy kampanii uważają, że za sprzątanie odpowiedzialne jest miasto, natomiast za nieśmiecenie – obywatele.
Kampania La propreté, c’est protéger l’environnement”(Czystość to ochrona środowiska) ma zmobilizować Paryżan oraz turystów do dbania o miasto. Główne przesłanie kampanii mówi o tym, że śmiecenie jest równoznaczne ze skażeniem i niszczeniem środowiska: niedopałek papierosa zawiera substancje toksyczne, psie odchody powodują problemy sanitarne, a wyrzucone opakowanie to zmarnowany papier, który powinien zostać poddany recyklingowi.
Na potrzeby kampanii agencja Ligaris stworzyła 3 plakaty, na których widać różnego rodzaju śmieci pozostawione w naturze – w lesie, na lodowcu i na plaży, a hasła tłumaczą, że to, co niedopuszczalne w naturze, jest również skandaliczne w mieście, ponadto śmiecenie jest wykroczeniem i grozi za nie grzywna. Główne hasło reklamowe to „Paris est notre environnement, protégeons-le!” (Paryż to nasze środowisko, chrońmy je!).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem