logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  15.08.2009

Skafander na delfina, parasol do śpiwora

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W Belgii pod hasłem „Prezerwatywa. Mówcie o niej jak tylko chcecie, ale mówcie” ruszyła wakacyjna kampania skierowana przeciwko AIDS. Wraz z końcem roku szkolnego organizacja Plate-Forme Prévention Sida (Program ds. prewencji AIDS) we współpracy z agencją Euro RSCG Life wyemitowała spoty zmierzające do oddramatyzowania sposobu rozmawiania o zabezpieczeniach podczas współżycia seksualnego – akcja zachęca młodych ludzi w wieku 15-25 lat do używania prezerwatyw oraz do wymyślenia własnego sposobu mówienia o nich.

Impulsem do zainaugurowania kampanii była rosnąca z roku na rok liczba infekcji przenoszonych drogą płciową. Wakacje to według nadawców czas, który sprzyja nowym niebezpiecznym kontaktom seksualnym. Zależało im głównie na dotarciu do tych ludzi, którzy nie wierzą, że może im się przytrafić coś złego – zarówno hetero- jak i homoseksualnych; tych, którzy uważają, że AIDS i infekcje przenoszone drogą płciową ich nie dotyczą; którzy nie stosują regularnie prezerwatyw; dla których problemem jest rozmawianie z partnerem o prezerwatywie; którzy używają prezerwatyw, ale ta postawa wciąż jest niewystarczająco silna.

Według badań w Belgii w 2008 roku odnotowano 1078 nowych przypadków zakażenia wirusem HIV. Jest to najwyższa liczba od początku wybuchu epidemii, i oznacza, że średnio każdego dnia diagnozuje się w Belgii 3 osoby seropozytywne.

Inne badania wskazują, że młodzi często nie dysponują wystarczającą liczbą informacji na temat infekcji przenoszonych drogą płciową. Nawet, jeśli większość aktywnych seksualnie młodych deklaruje, że wie jak stosować prezerwatywę, tylko połowa spośród nich deklaruje, że używała jej podczas ostatniego stosunku. Zaobserwowano, że stosowanie prezerwatyw jest częstsze w przypadku pierwszego stosunku, niż podczas kolejnych. Statystyki wskazują na to, że 6 na 10 młodych aktywnych seksualnie odbyło ryzykowny stosunek seksualny. Przed przygotowaniem kampanii, przeprowadzono badanie na 80 osobach w wieku 13-28 lat, o 12 różnych narodowościach.

Aby zrealizować cele kampanii, nadawcy zaproponowali zabawny sposób mówienia o prezerwatywie. W spocie skierowanym do osób heteroseksualnych, młoda para na dyskotece rozmawia o prezerwatywie: „Peau de…? – Banane”. (Skórka..? – Banana). W filmie skierowanym do gejów, jeden z nich przed stosunkiem wyciąga z szuflady skarpetę, drugi mówi: „Mais oui, évidemment.” (Ależ tak, oczywiście). W spotach radiowych dialogi brzmią m.in. tak:„Tu crois pas qu’on devrait ranger le parapluie… dans le sac de couchage?” (Nie sądzisz, że powinniśmy wziąć parasol… do śpiwora?) i „ Mon dauphin adore les anoraks » « Et bien on va lui en mettre un?” (Mój delfin lubi skafander. – No dobrze, założymy mu jeden?).

W ramach kampanii, poza spotami telewizyjnymi i radiowymi, stworzono również plakaty oraz pocztówki.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 09.01.2023

    Posiniaczone statystyki


  • 05.01.2023

    Zabójcy mimo woli


  • 04.01.2023

    Oasis w oazie


  • 04.01.2023

    Prysznic nie tylko dla ciała


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek