Skafander chroni, ale i przeszkadza
Dzięki nadmuchiwanemu kombinezonowi dziecko wygląda jak postać z innej planety, ale za to amortyzowane są wszystkie upadki i zderzenia.
Chłopiec stara się wyjść na ulicę i bawić się z innymi w nowym ubraniu. Szybko jednak okazuje się, że kombinezon ogranicza ruchy, spowalnia i zabiera dziecku chęć do życia. W rzeczywistym świecie dzieci wprawdzie nie są tak ubierane, ale rodzice często zabraniają im pewnych rzeczy w obawie o ich zdrowie, a w sytuacji zagrożenia nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Dzieci w swojej naturze mają ruch i chęć zabawy z innymi, dlatego też hasło towarzyszące kampanii: „You don’t need to wrap your kids in cotton wool. Learn first aid for peace of mind” (“Nie musisz trzymać swojego dziecka pod kloszem. Naucz się pierwszej pomocy dla swojego spokoju”) proponuje rodzicom naukę pierwszej pomocy.
Kampania z dystansem podchodzi do tematu. W filmie pokazano nierzeczywisty obraz: dziecko zamknięte w ochronny skafander. Taka scena utożsamia obawę rodziców o swoje pociechy. Stosując ten zabieg nadawca zwraca uwagę, że jedyną skuteczną ochroną w przypadku wypadku jest poprawne udzielenie pierwszej pomocy.
Nadawcą komunikatu jest St. John Ambulance. Celem organizacji jest rozpowszechnianie wiedzy o tym, jak udzielić pierwszej pomocy i jak ważne jest, żeby wiedzieć jak pomagać.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom
-
15.07.2022
Polska borówka rośnie w siłę
-
06.07.2022
Stal rdzewna
-
04.07.2022
Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu