logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Walka z przemocą
   ──────  11.09.2010

Siniaki znikają i wracają

Your browser does not support the video tag.


Makijaż rozmazuje się, widoczne ślady pobicia znikają, ale na ich miejscu momentalnie pojawiają się nowe. Kobieta przed lustrem próbuje je usunąć – bezskutecznie. Pojedyncze rany po kilku dniach się goją, ale przemoc domowa nie znika tak szybko, jak sine krwiaki. Rzadkie są przypadki, gdy znika zupełnie.

Poruszająca scena, wraz z towarzyszącym jej coverem utworu „Mercy Street”, stanowiła kreację kampanii, przeprowadzonej we wrześniu w Stanach Zjednoczonych. Jednym z celów akcji było zwrócenie uwagi na cykliczność aktów przemocy, jakiej doświadczają ofiary agresji w rodzinie oraz na to, że bierne oczekiwanie na zakończenie tego błędnego koła rzadko przynosi rezultaty – „It rarely stops” („To rzadko się kończy”). W przygotowanym przez agencję Y&R Chicago przekazie kampanii bezpośrednio wskazana została także będąca jej nadawcą instytucja, do której mogą się zgłaszać osoby poszkodowane.

W świetle statystyk, 6 na 10 Amerykanów zna osobiście kogoś, kto doświadczył przemocy domowej, a 33 miliony osób deklaruje, że co najmniej raz było jej ofiarą, co daje 15% populacji wszystkich pełnoletnich mieszkańców USA. Dla porównania, według badań CBOS ofiarą aktów agresji w rodzinie było 9% badanych Polaków.

Będąca pomysłodawcą kampanii National Domestic Violence Hotline (Krajowa Gorąca Linia dla Ofiar Przemocy Domowej), działa od 15 lat, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Pracownicy linii posługują się dwoma językami – angielskim i hiszpańskim, jednak dzięki usługom tłumaczy możliwa jest rozmowa w 170 językach świata. Miesięcznie za pośrednictwem NDVH odbywanych jest około 21 tysięcy rozmów z samymi poszkodowanymi lub świadkami stosowania tego rodzaju przemocy. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych w społeczeństwie amerykańskim dróg pomocy skierowanych do ofiar przemocy w rodzinie – w 2006 roku słyszało o niej ponad 70% osób, których ten problem w jakimś stopniu dotyczy bądź dotyczył w przeszłości.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
It rarely stops
Czas:
2010.9.6 - 2010.9.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
National Domestic Violence Hotline
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Y&R Chicago
Adresaci:
Ofiary i świadkowie przemocy domowej
Hasło kampani:
It rarely stops (To rzadko się kończy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek