Przez cały luty w Gujanie, Gwadelupie i Martynice trwała teledyskowa, hip-hopowa kampania przeciw AIDS i dyskryminacji osób seropozytywnych. Podczas odbywającego się tam karnawału na kanałach lokalnych telewizji emitowano klip pt. "Nou pli fo" (skrót od "Ensemble, nous sommes plus forts", Razem jesteśmy silniejsi) stworzony specjalnie na ten cel.
Kampania wykorzystuje ważny symbol społeczności Antyli-Gujany – konchę morską. Słowa piosenki opowiadają o dyskryminacji, niesprawiedliwości i upokorzeniach, jakich w historii doznali mieszkańcy Antyli; przypominają o wolności, która została wywalczona dzięki solidarności i wspólnocie. Podkreślając, że człowiek jest silniejszy w solidarnej społeczności, piosenka zachęca wszystkich, aby nie dyskryminowali osób chorych na AIDS. Kampania dąży do wzbudzenia solidarności z osobami seropozytywnymi.
W teledysku wystepują znani muzycy: Jacob Desyarieux, Dédé Saint-Prix i Prof. A.
Na stronie kampanii www.nouplifo.fr można zarówno obejrzeć teledysk, jak i ściągnąć dzwonek na komórkę, a w trakcie wydarzeń karnawałowych sprzedawano koszulki oraz płyty „Nou pli fo”. Poza teledyskiem nośnikami kampanii były plakaty i ogłoszenia prasowe oraz spot reklamowy.
M. Kryńska
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?