Greenpeace znowu atakuje – uwaga! w niesmaczny sposób – wielką firmę. Młoda kobieta po porannym joggingu wyjmuje z lodówki i mleko Fonterra. Pijąc krztusi się i z trudem wyjmuje z gardła zlepek zakrwawionej sierści orangutana, który zginął by mleko mogło być wyprodukowane.
Po sukcesie kampanii skierowanej przeciwko polityce koncernu Nestle Greenpeace kontynuuje strategię opartą na wywoływaniu w odbiorcy poczucia obrzydzenia wobec produktów nieetycznych, zdaniem organizacji, firm. Tym razem nowozelandzki oddział Greenpeace pragnie wpłynąć na działalność tamtejszego potentata na rynku nabiałów, firmę Fonterra.
Jak podaje Greenpeace, Fonterra kupuje prawie jedną czwartą światowej produkcji wytłoków z ziaren palmowych (PKE – palm kernel expeller), używanych jako zastępcza pasza dla zwierząt. Ziemia pod plantacje uzyskiwana jest poprzez wycinanie lasów deszczowych na terenach południowowschodniej Azji.
Film, który można obejrzeć na stronie Greenpeace i na portalu YouTube, ma skłonić internautów do podpisania petycji do prezesa koncernu o zaprzestanie używania PKE przez farmerów. Organizatorzy chcą zebrać 10.000 podpisów.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy