Greenpeace znowu atakuje – uwaga! w niesmaczny sposób – wielką firmę. Młoda kobieta po porannym joggingu wyjmuje z lodówki i mleko Fonterra. Pijąc krztusi się i z trudem wyjmuje z gardła zlepek zakrwawionej sierści orangutana, który zginął by mleko mogło być wyprodukowane.
Po sukcesie kampanii skierowanej przeciwko polityce koncernu Nestle Greenpeace kontynuuje strategię opartą na wywoływaniu w odbiorcy poczucia obrzydzenia wobec produktów nieetycznych, zdaniem organizacji, firm. Tym razem nowozelandzki oddział Greenpeace pragnie wpłynąć na działalność tamtejszego potentata na rynku nabiałów, firmę Fonterra.
Jak podaje Greenpeace, Fonterra kupuje prawie jedną czwartą światowej produkcji wytłoków z ziaren palmowych (PKE – palm kernel expeller), używanych jako zastępcza pasza dla zwierząt. Ziemia pod plantacje uzyskiwana jest poprzez wycinanie lasów deszczowych na terenach południowowschodniej Azji.
Film, który można obejrzeć na stronie Greenpeace i na portalu YouTube, ma skłonić internautów do podpisania petycji do prezesa koncernu o zaprzestanie używania PKE przez farmerów. Organizatorzy chcą zebrać 10.000 podpisów.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”