Najlepsza kampania społeczna 2007 roku według publiczności 55.Festiwalu Reklamy w Cannes.
Wejście w świat cyberprzestrzeni jest proste i łatwo dostępne dla wszystkich, także najmłodszych. Poprzez internet można poznać najdalsze zakątki świata i porozmawiać z kimś na drugim końcu świata. Ale w sieci obok treści pożytecznych są także treści niebezpieczne zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.
Internet oprócz bogactwa informacji, jakie ze sobą niesie jest również źródłem wielu zagrożeń. Od września 2007 roku prowadzona była kampania medialna, która miała na celu zwrócenie uwagi rodziców i opiekunów na niebezpieczne treści (pornografia, sceny drastyczne, ksenofobia, rasizm), na które mogą się natknąć dzieci podczas samotnego surfowania po internecie.
Kampania "Dziecko w sieci" była realizowana przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK pod hasłem „Internet to okno na świat. Cały świat”. Obok przekazów dla dorosłych przygotowane zostały również reklamy dla najmłodszych. Kampania składa się z trzech spotów telewizyjnych, dwóch spotów radiowych, reklamy prasowej oraz reklamy zewnętrznej.
Kampania autorstwa agencji McCann Erickson uzyskała liczne nagrody m.in. na festiwalach Złote Orły 2006, Klubu Twórców Reklamy w 2007, Golden Drum 2007 oraz ostatnio podczas 55. Festiwalu Cannes Lions (Bronze Lion w kategorii Film Lions oraz nagroda publiczności).
A. Turbacz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up