Seryjny zabójca nr 1
Truje, dusi, oddaje cios prosto w serce. Mroczną serię o bezwzględnym mordercy wydała Oficyna Czarne Płuco.
Główną postacią kryminalnej serii stworzonej na potrzeby ogólnopolskiej kampanii społecznej "Koniec z papierosem" zainicjowanej przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej jest właśnie popularna używka – papieros. Kampania zostanie zainaugurowana 31 maja w ramach obchodów Światowego Dnia bez Papierosa, kiedy na świecie podejmuje się temat problemu zdrowotnego, jakim jest palenie papierosów i namawia się palaczy do rzucenia nałogu.
Jak podają organizatorzy, palenie papierosów jest co roku odpowiedzialne za przedwczesną śmierć 5 milionów dorosłych osób na całym świecie. Palenie papierosów poprzez wdychanie dymu powoduje wchłanianie się toksycznych substancji do krwioobiegu i rozprowadzanie ich po całym organizmie, co wpływa negatywnie na wszystkie narządy, układy i funkcje życiowe. Wszystko przez złożoną obróbkę chemiczną, której poddawany jest papieros, która sprawia, że znajduje się w nim ponad 4 tysiące niebezpiecznych substancji, w tym 40 rakotwórczych. Nadciśnienie, zawał serca, choroby układu oddechowego czy rakotwórcze zmiany komórkowe – to jedne z wielu możliwych konsekwencji palenia.
Powolne i często przez wiele lat bezobjawowe wyniszczanie organizmu przez papierosy zainspirowało twórców kampanii "Koniec z papierosem" do oparcia komunikacji o serię reklam fikcyjnych powieści kryminalnych, gdzie rolę zabójcy odgrywa papieros. W ten sposób powstały plakaty kampanii, które niczym bestsellerowe kryminały w "Serii z dymkiem", opowiadają tragiczne historie ofiar papierosa tj. "Dzienniki seryjnego zabójcy", "Prosto w serce" czy "Do utraty tchu".
Plakaty będą umieszczane w bibliotekach, popularnych księgarniach oraz palarniach. W ramach zachęty do skutecznego wyleczenia się z nałogu palenia papierosów w wyznaczonych miejscach będą prowadzone działania edukacyjne. Organizatorzy kampanii stworzyli 12-tygodniowy program motywacyjny, który pozwoli przygotować się do walki z chorobą i pomoże w samym procesie leczenia.
W ramach kampanii organizatorzy akcji zachęcają także do skorzystania z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym i konsultacji ze specjalistą leczenia uzależnień pod numerem infolinii 801-108-108 lub 22 211 80 15.
Partnerami kampanii są: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Chorób Płuc, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Polska Federacja Chorych na Astmę, Alergię i POCHP, Fundacja Udar Mózgu, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, Carint, Fundacja Cardiovascular, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia. Do akcji włączyły się także warszawskie biblioteki śródmiejskie, księgarnie MiTo, Tarabuk, Tajne Komplety, Zła Buka i Litera Cafe. Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym kampanii. Mecenasem kampanii jest firma Pfizer.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?