Serpentyny i wymiociny
„Jest alkohol, jest impreza” głosi powszechnie znana fraza. Tymczasem hasło antyalkoholowej kampanii z Urugwaju głosi treść wprost przeciwną – „El alcohol puede terminar con tu fiesta” („Alkohol może zakończyć Twoją zabawę”). Kampania przeprowadzona w sierpniu miała przypomnieć, że zabawa połączona z nadmiernym spożyciem wysokoprocentowych trunków może skończyć się w bardzo nieprzyjemny, nie mający wiele wspólnego z rozrywką, sposób.
Patrząc na plakat kampanii zrealizowanej przez Soul Fast Advertising dla Stop Drinking Assosiation (Stowarzyszenie 'Stop Piciu’) odbiorca nie powinien mieć wątpliwości, że obecna na nim kobieta, choć ładnie ubrana i z imprezową czapeczką na głowie, wcale dobrze się nie bawi. Zgięta w pół, blada, z nieprzyjemnym grymasem na twarzy wymiotuje serpentynami – zabawa ewidentnie jej zaszkodziła.
Kampania skierowana była głównie do osób młodych, aktywnie uczestniczących w imprezach, które szczególnie narażone są na nadużywanie alkoholu, często nie zdając sobie sprawy lub nie myśląc o późniejszych konsekwencjach.
Znacząca rzesza ludzi, szczególnie osób młodych, zabawę nieodłącznie wiąże z alkoholem. W przeprowadzonych w Urugwaju badaniach, 40% badanej młodzieży poniżej 18. roku życia przyznała się do picia napojów wyskokowych w ciągu ostatnich dwóch tygodni do daty przeprowadzenia badania. W kraju tym problem nadmiernego i nieodpowiedzialnego spożywania napojów alkoholowych stanowi poważną kwestię. Do alkoholizmu przyznaje się bowiem ponad 230.000 Urugwajczyków. Alkohol jest tam najczęstszą przyczyną śmierci osób między 18 a 29 rokiem życia, a także odpowiedzialny jest za 40% tragicznie zakończonych wypadków samochodowych.
O.Ogrodzińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu