logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Urugwaj, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  07.08.2010

Serpentyny i wymiociny



„Jest alkohol, jest impreza” głosi powszechnie znana fraza. Tymczasem hasło antyalkoholowej kampanii z Urugwaju głosi treść wprost przeciwną – „El alcohol puede terminar con tu fiesta” („Alkohol może zakończyć Twoją zabawę”). Kampania przeprowadzona w sierpniu miała przypomnieć, że zabawa połączona z nadmiernym spożyciem wysokoprocentowych trunków może skończyć się w bardzo nieprzyjemny, nie mający wiele wspólnego z rozrywką, sposób.

Patrząc na plakat kampanii zrealizowanej przez Soul Fast Advertising dla Stop Drinking Assosiation (Stowarzyszenie 'Stop Piciu’) odbiorca nie powinien mieć wątpliwości, że obecna na nim kobieta, choć ładnie ubrana i z imprezową czapeczką na głowie, wcale dobrze się nie bawi. Zgięta w pół, blada, z nieprzyjemnym grymasem na twarzy wymiotuje serpentynami – zabawa ewidentnie jej zaszkodziła.

Kampania skierowana była głównie do osób młodych, aktywnie uczestniczących w imprezach, które szczególnie narażone są na nadużywanie alkoholu, często nie zdając sobie sprawy lub nie myśląc o późniejszych konsekwencjach.

Znacząca rzesza ludzi, szczególnie osób młodych, zabawę nieodłącznie wiąże z alkoholem. W przeprowadzonych w Urugwaju badaniach, 40% badanej młodzieży poniżej 18. roku życia przyznała się do picia napojów wyskokowych w ciągu ostatnich dwóch tygodni do daty przeprowadzenia badania. W kraju tym problem nadmiernego i nieodpowiedzialnego spożywania napojów alkoholowych stanowi poważną kwestię. Do alkoholizmu przyznaje się bowiem ponad 230.000 Urugwajczyków. Alkohol jest tam najczęstszą przyczyną śmierci osób między 18 a 29 rokiem życia, a także odpowiedzialny jest za 40% tragicznie zakończonych wypadków samochodowych.
O.Ogrodzińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
El alcohol puede terminar con tu fiesta
Czas:
2010.8.1 - 2010.8.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Urugwaj
Nadawca:
Stop Drinking Association
Media:
Internet, prasa
Wykonawca:
Soul Fast Advertising
Adresaci:
Osoby młode, lubiące się bawić, narażone na wpływ nadmiernego spożywania alkoholu
Hasło kampani:
El alcohol puede terminar con tu fiesta (Alkohol może zakończyć Twoją zabawę)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek