logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
12.12.2025
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego



StopAccidentes, organizacja działająca na rzecz bezpieczeństwa drogowego, zaprezentowała kampanię „Reality Is Worse Than Fiction”. Projekt został przygotowany z okazji 25-lecia działalności organizacji i porusza temat społecznej widoczności ofiar wypadków drogowych w Hiszpanii.

Każdego roku na hiszpańskich drogach ginie ponad tysiąc osób. Dane te, mimo swojej skali, rzadko stają się punktem odniesienia dla długofalowej debaty publicznej. Twórcy kampanii zwracają uwagę, że znacznie większe zaangażowanie emocjonalne i medialne wywołują wydarzenia funkcjonujące w obszarze kultury popularnej, w tym śmierć postaci z popularnych seriali telewizyjnych. Według przywoływanych badań, intensywność aktywności w mediach społecznościowych może wzrosnąć kilkukrotnie po emisji takich scen.

Popkultura jako punkt odniesienia

Kampania „Reality Is Worse Than Fiction” wykorzystuje rozpoznawalne formaty popkulturowe jako narzędzie komunikacji. Jej osią są wizualne reinterpretacje plakatów znanych seriali, które zostały przekształcone w nośniki społecznego przekazu. Zabieg ten ma na celu zestawienie emocji wywoływanych przez fikcyjne narracje z realnymi konsekwencjami wypadków drogowych.

W materiałach kampanijnych w miejsce standardowych informacji o obsadzie hitów serwisów streamingowych pojawiają się imiona i nazwiska osób, które zginęły w wypadkach drogowych w Hiszpanii. Wśród nich są m.in. Josep, Pablo i Jessica. Ten element kampanii pełni funkcję symbolicznego upamiętnienia i podkreśla indywidualny wymiar statystyk drogowych.

Format kampanii

„Reality Is Worse Than Fiction” została zrealizowana w formacie OOH oraz w prasie drukowanej. Kampania obejmuje trzy materiały wizualne, krórych stylistykę może rozpoznać każdy fan seriali. Została opublikowana w Hiszpanii w grudniu 2025 roku.

Zespół odpowiedzialny za realizację

StopAccidentes to organizacja tworzona przez ofiary wypadków drogowych oraz ich bliskich, działająca od ćwierć wieku na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz zmian legislacyjnych. Nowa kampania wpisuje się w długofalowe działania organizacji, których celem jest zwiększanie świadomości społecznej wokół skutków wypadków drogowych.

Za koncepcję i realizację kampanii odpowiadał zespół agencji HeimatTBWA. W projekt zaangażowani byli executive creative directors Mark Hendy i Konstanze Druyen, a także Marijke Spain i Paul Frade.

Oprac. Karolina Sendal

Bezpieczeństwo ruchu drogowego plakat OOH bezpieczeństwo na drodze StopAccidents wypadki drogowe


Nazwa kampanii:
Reality Is Worse Than Fiction
Czas:
2025.12
Hasło kampani:
Reality Is Worse Than Fiction





09.12.2025 polecamy

Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!


Ruszyła 18. edycja akcji „Nakarm Psa z OLX”. Setki zwierząt w schroniskach czeka na pomoc! 8 grudnia 2025 roku wystartowała kolejna, już 18. edycja akcji „Nakarm Psa z OLX” – jednego z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych wspierających schroniska w Polsce. To inicjatywa, która od lat pokazuje, że pomoc może zaczynać się od najprostszych gestów. W tym przypadku naprawdę wystarczy kliknięcie, by psy i koty otrzymały karmę jeszcze przed Świętami, a wybrane schroniska mogły zrealizować swoje najpilniejsze potrzeby. [caption id="attachment_52461" align="alignnone" width="1200"] Pomóż jednym kliknięciem[/caption] Jedno kliknięcie – realna pomoc Na stronie www.nakarmpsa.olx.pl czeka kilkadziesiąt zwierząt z merdającymi ogonami i wielką...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Odpowiedzialny biznes / CSR

zobacz także


  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

  • 28.11.2025Kampanie

    Payboy w kampanii o Sextortion

  • 26.11.2025Kampanie

    KSIĘCIA Z BAJKI SIĘ ZACHCIAŁO?! SEXEDPL Z ANTYPRZEMOCOWĄ KAMPANIĄ

  • 20.11.2025Kreacje / printy

    Przeprowadzka

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek