logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.06.2014

Sensacyjne nagłówki w codziennej gazecie



Został zamordowany, ale jego serce nie przestawało bić! – to nagłówek gazety codziennej.

Paragwajczycy nie czytają literatury pięknej, jednak gazeta Diario Popular co tydzień ma 250 tys. czytelników – nakreślają problem inicjatorzy akcji. By przybliżyć obywatelom międzynarodową wielką literaturę, na pierwszej stronie gazety, na żółtym tle umieszczane są nierealnie i sensacyjnie brzmiące nagłówki dotyczące danego dzieła. W ten sposób obywatele Paragwaju, zainteresowani, zaglądają na strony poświęcone danej „rewelacji”. Trafiają tam na oryginalne wersje utworów literackich. Nagłówek o martwym z bijącym sercem prowadził do noweli Edgara Allana Poe Serce Oskarżycielem. Innym razem jedna z nowel ze zbioru Dekameron Giovanniego Bocaccio podsumowana została: Ubierał się jak Król, by móc sypiać z Królową. W rezultacie 250 tys. ludzi zyskało dostęp do literatury pochodzącej z najróżniejszych części globu, a co najmniej trzy paragwajskie szkoły korzystają z dziennika w celach edukacyjnych.

Nazwa akcji "Yellow short stories" ("Żółte nowele") nawiązuje do określenia "yellow press", oznaczającego gazety publikujące skandalizujące, sensacyjne historie. Kampanię zainicjował browar Cerveceria Paraguaya w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Anna Cieciera


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 13.07.2022

    Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek