Został zamordowany, ale jego serce nie przestawało bić! – to nagłówek gazety codziennej.
Paragwajczycy nie czytają literatury pięknej, jednak gazeta Diario Popular co tydzień ma 250 tys. czytelników – nakreślają problem inicjatorzy akcji. By przybliżyć obywatelom międzynarodową wielką literaturę, na pierwszej stronie gazety, na żółtym tle umieszczane są nierealnie i sensacyjnie brzmiące nagłówki dotyczące danego dzieła. W ten sposób obywatele Paragwaju, zainteresowani, zaglądają na strony poświęcone danej „rewelacji”. Trafiają tam na oryginalne wersje utworów literackich. Nagłówek o martwym z bijącym sercem prowadził do noweli Edgara Allana Poe Serce Oskarżycielem. Innym razem jedna z nowel ze zbioru Dekameron Giovanniego Bocaccio podsumowana została: Ubierał się jak Król, by móc sypiać z Królową. W rezultacie 250 tys. ludzi zyskało dostęp do literatury pochodzącej z najróżniejszych części globu, a co najmniej trzy paragwajskie szkoły korzystają z dziennika w celach edukacyjnych.
Nazwa akcji "Yellow short stories" ("Żółte nowele") nawiązuje do określenia "yellow press", oznaczającego gazety publikujące skandalizujące, sensacyjne historie. Kampanię zainicjował browar Cerveceria Paraguaya w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów