Został zamordowany, ale jego serce nie przestawało bić! – to nagłówek gazety codziennej.
Paragwajczycy nie czytają literatury pięknej, jednak gazeta Diario Popular co tydzień ma 250 tys. czytelników – nakreślają problem inicjatorzy akcji. By przybliżyć obywatelom międzynarodową wielką literaturę, na pierwszej stronie gazety, na żółtym tle umieszczane są nierealnie i sensacyjnie brzmiące nagłówki dotyczące danego dzieła. W ten sposób obywatele Paragwaju, zainteresowani, zaglądają na strony poświęcone danej „rewelacji”. Trafiają tam na oryginalne wersje utworów literackich. Nagłówek o martwym z bijącym sercem prowadził do noweli Edgara Allana Poe Serce Oskarżycielem. Innym razem jedna z nowel ze zbioru Dekameron Giovanniego Bocaccio podsumowana została: Ubierał się jak Król, by móc sypiać z Królową. W rezultacie 250 tys. ludzi zyskało dostęp do literatury pochodzącej z najróżniejszych części globu, a co najmniej trzy paragwajskie szkoły korzystają z dziennika w celach edukacyjnych.
Nazwa akcji "Yellow short stories" ("Żółte nowele") nawiązuje do określenia "yellow press", oznaczającego gazety publikujące skandalizujące, sensacyjne historie. Kampanię zainicjował browar Cerveceria Paraguaya w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
13.07.2022
Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja