Starsi ludzie szykują się do walki. Zwykłe przedmioty, jak świece, zwinięty dywan, laska czy wazon stają się w ich rękach dynamitem, bazuką, strzelbą i koktajlem Mołotowa. Zbroją się, ponieważ codziennie zmagają się z poważnym przeciwnikiem – Alzheimerem.
Celem kampanii, zatytułowanej „The Fight” („Walka”), stworzonej przez agencję Saatchi&Saatchi dla organizacji France Alzheimer, było pokazanie odbiorcom, że bez ich pomocy zwycięstwo chorych jest niemożliwe. Fotografie opatrzone zostały (słabo wyeksponowanymi) hasłami: „Without your suport, his/her fight is already lost” („Bez twojej pomocy, jego/jej walka jest już przegrana”)
Przyjęcie tej wojennej konwencji mogło jednak sprawić, że kampania staje się niezrozumiała, zwłaszcza jeżeli odbiorca nie dostrzeże hasła – co wcale nie jest trudne. W pierwszej kolejności zdjęcia mogą wywołać skojarzenia np. z wojenną traumą, a nie schorzeniem układu nerwowego.
D.Sokołowska
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona