logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Seniorzy (i nie tylko) na paradzie i dancingu
30.06.2016
Tematy: Wydarzenia

Seniorzy (i nie tylko) na paradzie i dancingu



W sobotę 25 czerwca ulicami Warszawy przeszli seniorzy, ich rodziny i przyjaciele. Parada Seniorów po raz trzeci upomniała się o prawa i miejsce seniorów w polskim społeczeństwie. W tym roku Parada przyciągnęła 8000 osób. Uczestnicy przeszli z Placu Konstytucji, ulicą Piękną, Alejami Ujazdowskimi pod Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie odbył się Piknik Pokoleń.

Goście Parady i Pikniku przyjechali z blisko 70 miejscowości z całej Polski, co było możliwe dzięki częściowemu zwrotowi przez Fundację Zaczyn kosztów przejazdu grup zorganizowanych. Paradę wspierali samorządowcy, w tym między innymi Andrzej Nowakowski, Prezydent Płocka i Robert Biedroń, Prezydent Słupska.

W samo południe z charakterystycznego czerwonego londyńskiego autobusu, do zebranych przemówili pomysłodawczyni Parady Wirginia Szmyt, znana jako DJ Wika oraz Przemysław Wiśniewski, prezes Fundacji Zaczyn, organizatora Parady i Pikniku. Po nich głos zabrali była pierwsza dama Jolanta Kwaśniewska, prezes Fundacji „Porozumienie bez barier”, poseł Michał Szczerba oraz Elżbieta Ostrowska z Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów.

Głównymi atrakcjami Pikniku Pokoleń były koncert Skaldów oraz międzypokoleniowy dancing, który poprowadziła DJ Wika. Na dziedzińcu budynku Centrum Sztuki Współczesnej odbyły się spotkania i debaty m.in. z udziałem Jolanty Kwaśniewskiej, Mariusza Szczygła, Sylwii Chutnik, Krystyny Sienkiewicz.

W parku przed CSW stanęły plenerowe restauracje, strefa wypoczynku z leżakami, a także strefa stoisk z poradami zdrowotnymi i warsztatami ruchowymi. Z uczestnikami Pikniku Pokoleń spotkała się Ewa Chodakowska, a warsztaty ruchowe poprowadziła Erwina Ryś-Ferens. Odbyły się także zajęcia taneczne prowadzonych przez Akademię Isadory. W trakcie Pikniku Pokoleń swoją premierę miała akcja „Zauważeni” organizowana przez program „Uwaga!”, wspólnie z Fundacją Zaczyn. 

Organizatorem Parady Seniorów i Pikniku pokoleń jest Fundacja Zaczyn, współorganizatorem Fundacja Jolanty Kwaśniewskiej „Porozumienie Bez Barier”, a współfinansowanie projektu pochodzi z Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014–2020 „ASOS 2014-2020” oraz ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek