Na początku 2008 roku w Holandii prowadzona była kampania, nagrodzona później brązem w konkursie Epica w kategorii 'Print’, pod hasłem „Każdego miesiąca, z powodu niezapiętych pasów na tylnym siedzeniu, umiera dziecko” autorstwa agencji Ogilvy na zlecenie Vereniging Verkeersslachtoffers (Holenderskie Stowarzyszenie na rzecz Ofiar Wypadków Drogowych). Kampania miała na celu uświadomić kierowcom – rodzicom zagrożenie i zmotywować ich do korzystania z fotelików samochodowych i do zapinania swoich dzieci w pasach bezpieczeństwa.
Fotografia na reklamie pokazuje zamazaną strugami deszczu przednią szybę samochodu, sprawiając wrażenie bycia w jego środku, za kierownicą. W lusterku widać śpiące na tylnym siedzeniu dziecko – nie jest zapięte pasami, ani umieszczone w specjalnym foteliku. Śpiące czy martwe? Dwoistość wrażenia jest celowa.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji