Na początku 2008 roku w Holandii prowadzona była kampania, nagrodzona później brązem w konkursie Epica w kategorii 'Print’, pod hasłem „Każdego miesiąca, z powodu niezapiętych pasów na tylnym siedzeniu, umiera dziecko” autorstwa agencji Ogilvy na zlecenie Vereniging Verkeersslachtoffers (Holenderskie Stowarzyszenie na rzecz Ofiar Wypadków Drogowych). Kampania miała na celu uświadomić kierowcom – rodzicom zagrożenie i zmotywować ich do korzystania z fotelików samochodowych i do zapinania swoich dzieci w pasach bezpieczeństwa.
Fotografia na reklamie pokazuje zamazaną strugami deszczu przednią szybę samochodu, sprawiając wrażenie bycia w jego środku, za kierownicą. W lusterku widać śpiące na tylnym siedzeniu dziecko – nie jest zapięte pasami, ani umieszczone w specjalnym foteliku. Śpiące czy martwe? Dwoistość wrażenia jest celowa.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę