Statystyczny Polak wytwarza rocznie 300kg śmieci. Istnieją już wypracowane sposoby zagospodarowania tych odpadów, a polskie i unijne prawo ochrony środowiska dostarcza tu stosownych regulacji, m.in. wyznacza poziomy odzysku i recyklingu poszczególnych surowców wtórnych. Jednak Polacy zapłacą miliony euro kary do Unii Europejskiej za niski poziom recyklingu. Ponad 60% gmin w Polsce nie prowadzi selektywnej zbiórki odpadów.
Z jednej strony Polacy chcą segregować, ale nie mają gdzie – ale z drugiej, mając możliwość, nie wiedzą jak segregować odpady.
Hasło programu ma wymiar praktyczny, wreszcie bowiem podjęto (Ministerstwo Gospodarki i Pracy w konsultacji z Ministerstwem Środowiska) decyzję o ujednoliceniu kolorystyki pojemników i worków do selektywnej zbiórki w całej Polsce.
Podstawowe informacje na ten temat podaje kampania Fundacji Nasza Ziemia „Wszystkie kolory recyklingu”. Na 500 bilbordach i 1000 citylightach w całej Polsce zawisły plakaty z dłonią z pomalowanymi na odpowiednie kolory palcami wskazującymi na rodzaje odpadów, które należy wrzucać do pojemników w kolorze właśnie palca: szkło bezbarwne – do białych, szkło kolorowe – do zielonych, papier – do niebieskich, puszki i plastik – do żółtych. Są także specjalne pojemniki do zbiórki baterii.
Kampania jest częścią ogólnopolskiego programu edukacji ekologicznej w zakresie gospodarki odpadami, prowadzonego przez Koalicję Edukacji Ekologicznej. Jej realizacja możliwa była dzięki wsparciu: Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Clear Channel Poland, Vattenfall AB i PTK Centertel. Plakat zaprojektował Andrzej Pągowski.
W ramach programu emitowano spoty w radio i telewizji promujące selektywną zbiórkę. W spotach występują charytatywnie Piotr Fronczewski, Jan Pietrzak, Alicja Majewska i Włodzimierz Korcz.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?
