logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  07.02.2014

„Seksistowska kampania”; „Liczy się efekt”

Your browser does not support the video tag.


Kampania społeczna „Zaufajne drogi”, wyreżyserowana przez twórcę popularnego serialu animowanego „Włatcy Móch” została w grudniu zeszłego roku określona jako seksistowska w piśmie podpisanym m.in. przez Fundację Feminoteka, Centrum Praw Kobiet, prawniczkę prof. Monikę Płatek, publicystkę Kingę Dunin i dr Agnieszkę Graff. Pismo zostało skierowane m.in. do nadawcy kampanii – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najwięcej emocji wzbudził spot, w którym kierowca zatrzymujący się przed przejściem dla pieszych komentuje pojawienie się skąpo ubranej kobiety „jak idą pieeeesi, to zawsze stop”.

GDDKiA wydało oświadczenie, w którym podkreśla, że młodzi ludzie (25-39) to „niezywkle trudna grupa” jeśli chodzi o przekazy edukacyjne, a skierowane do nich komunikaty powinny być pozbawione „mentorskiego tonu” i „nudnego dydaktyzmu”. Zaznacza też, że głównym celem kampanii było zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach, a według przywoływanych przez instytucję statystyk poziom bezpieczeństwa na drogach w Polsce wzrasta. W oświadczeniu nadawca dodaje, że jego celem nie było urażenie kogokolwiek, ale jego zdaniem zarzuty sformułowane w piśmie „nie znajdują uzasadnienia wobec przedstawionego stanu faktycznego”.

Anna Dryjańska z Fundacji Feminoteka w rozmowie z portalem Gazeta.pl oceniła odpowiedź jako „lanie wody i unikanie przyznania się do ewidentnego błędu”, a nadawca kampanii pośrednio przyznaje, że nie umie znaleźć innej metody zwrócenia uwagi młodych kierowców niż nawiązywanie do seksu. To porażka komunikacyjna, mentalna i wizerunkowa na poziomie instytucji. Zdaniem GDDKiA mamy dramatyczny wybór: seksizm albo życie – komentowała.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 15.05.2023

    Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 14.04.2023

    „Bank kroków” — centra handlowe nagradzają za chodzenie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek